Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Aralık '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Gülücüğüm içindekiler

Gülücüğüm içindekiler
 

Braveheart


Geçen cuma doçent oldum, üç gündür yüzümde kimsenin gerçek anlamını bilmediğine emin olduğum bir gülücükle dolaşıyorum...

Bu gülücük başarının gülücüğü değil. Emin olun ki değil: Başarı gülücüğümüzün sebebi olduğu anda en büyük düşmanımız çünkü, en azından bana öyle gelir.

Bu gülücük huzur gülücüğü de değil, biliyorum ki bu ünvan insanı hafifletmez ağırlaştırır, en azından bana öyle gelir.

Gülücüğümün nedeni kendimi hatırlamam aslında,

Öyle bir hatırladım ki beni, adımın önüne bir ünvan daha gelmiş umurumda değil şu anda.

Kendime bir koca 'merhaba' dedim. Sınav odasından çıkıpta sırtımda törensel bir kıyafetle dolaştım ya, işte o anda bu koca 'yeniden merhaba' döküldü dilimden, birkaç saniye içinde anılara yollandım... Düşündüm, biraz tuhaf gelecek ama, üniversite sınavını kazandığım gün aynanın karşısına geçipte kendime verdiğim sözleri tekrarladım. Bir bir yerine getirmişim. O gülümseme asılıverdi suratıma:

Başını eğmemişim,
Dostlarımı iyi seçmişim,
Minnettar olmadığım elleri öpmemişim
Kimseleri ezmemişim,
Kin tutmamışım,
Nice gecemi herkesin vazgeçtiği umutları canlandırmaya çalışarak geçirmişim,
Elimden geleni ihtiyacı olandan bir kez olsun esirgememişim,
Kendimi elimden gelipte yapmadığım hiçbir şey için suçlu hissetmemişim,
Ve hiç
Başımı eğmemişim,
Minnettar olmadığım elleri eğilip de öpmemişim...

Yaa, aslında yalan...Yüzümdeki gülücük biraz da başarının gülücüğü,

'yüreğime sinirime dayan diyecek direncimden başka şey kalmasa da,
herkesin bırakıp gittiği noktaya ben dayanabilmişim tek başıma' 'ömür verdiğim işler bozulsa da yılmamışım'(Adam gibi adam olmak şiirinden, şairini bilmiyorum ama çevirmen Sayın Bülent Ecevit'tir),...Başarmışım bunu aslında.

Bir dostumun dediği gibi yel değirmenlerine savaş açmışım...Ama kazanmışım.

Hiç başımı eğmemişim, minnettar olmadığım hiçbir eli öpmemişim,ayrıca da bükmemişim.

Sadece çalışmışım, inanmışım, vefayla sevmişim, 'yalanı yalanla yanıtlamamışım'...

Bir koca merhaba dedim kendime, sınav odasından çıkıpta o törensel kıyafet sırtımdayken attığım tur boyunca...

Sonra telefona sarıldığımı hatırlıyorum, karşıdan gelen ışıltılı ailem, dostum seslerle gülücük iyice yapışmıştı suratıma:).

Darısı isteyen, çalışan ve vefalı ama eğilip de gereksiz el öpmeyen herkesin başına...

 
Toplam blog
: 146
: 1061
Kayıt tarihi
: 05.12.06
 
 

Hep yazmak istedim. İnsan düşüncelerini yazıya dökünce kendi başınadır çünkü, kaygısız, katıksız ..