Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ağustos '13

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Gülümse

Gülümse
 

Cekiyorum, gülümseyin


Fotoğraf çektirirken gülümsemeye özen gösteririz. Asık suratlıysak gülümsememiz için uyarılırız. Daha güzel görünmek içindir çabamiz. Diger zamanlardaysa, kendimizi sürekli göremediğimiz icin gülümsediğimizi varsayariz. Anlık fotoğraflarımız çekilseydi acaba nasıl bir ifadeyle yakalanırdık? Düşünsenize gülümsemeyenler suratsız olarak adlandırılır. Bir ağız kıvrımının eksik olması sizin yüzünüzün tamamen olmamasıyla tanımlanabiliyor. İnsanlar sizi duygusuz, sert, acımasız gibi pek cok şeyle suçlayabiliyorlar hem de bunlarla hiç alakanız yokken.

Gülümseyen insanlar çevrelerinde daha çabuk kabul görürler. Sempatik bir gülümsemesi olan birine kötü davranmak ve kızmak neredeyse imkansızdır. Karşınızdaki kişinin gülümsemesi senin varlığını kabul ediyorum ve bu beni rahatsız etmiyor anlamına gelir. Sizi kabul eden ve varlığınızdan memnuniyet duyan birine nasıl kızılabilirsiniz ki.  Gülümsemek sonradan öğrenilebilir. Biraz prova yapmak gerekiyor. Mus gibi  uygulamasi bu konuda da işe yariyor. Gülümsemeniz için mutluluktan uçuyor olmanız gerekmez. Sadece birkaç mimik kasının devreye sokulması yeterlidir. Yani fazla karmasık hale getirmeye gerek yok. Varsın başlarda yapmacık görünsün. Bunu yapmaya başlarsanız bir süre sonra etrafınızdaki insanların da gülümsemeye başladığını göreceksiniz. Çünkü onlar sizin aynanız. Ve zamanla gözlerinin içi gülen biri haline gelirsiniz.

Nereden mi biliyorum?  Bir zamanlar oldukca soğuk ve ciddi taninan bir kızdım. Herkes tarafindan kendini beğenmişlikle suçlanırdım. Önce etrafimdakilerin selam vermesini bekler, göz teması kurmayınca görünmez olduğumu sanırdım. Değil gülümsemek  epey  yabaniydim kısacası. Aşmam gereken pek çok konu vardı ve ben farkında bile değildim. Meslek hayatına atılmamla bu durum önümde büyük engel oluşturmaya basladi. Sistemin adamı olmadığım icin bu muameleyi gördüğümü ve haksızlığa ugradığımı düşünürdüm. Oysa büyük bir hata yapıyordum.

Gülümseme egzersizleri özellikle de cok yorgun ve gerginken kolay olmuyordu. Gülümsedikçe gerginliğimin azaldığını ve daha iyi hissettiğimi farkettim. Bayagi eğleniyordum kendi kendime. Etrafimdakiler cok sempatik oldugumu söylemeye basladığında daha çok gülümsemeye başladım. Hal hatır sormak da hayatımda çok fark yarattı. Yapmak da yapmamak da çok kolaydı. İnsanlarla iletisim kurmak onların beni sevmesini sağlarken benim insan sevgim günden güne arttı. Bir verdikce on alınan garip bir durumdu. Ve çok büyük bir tatmindi iyi hissettirdikce iyi hissetmek.

İnsanlar mantıklı varlıklar değildir duygularıyla hareket ederler. Unutmayın asık suratlı bir insanı yargılamak çok kolaydır dünyanın en iyi insanı bile olsa. 

 
Toplam blog
: 20
: 1237
Kayıt tarihi
: 16.08.13
 
 

Tugba ve Fulya, biz iki kız kardeşiz. Birbirimizden beş dakika arayla dünyaya gelmişiz. Bir emekl..