Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Nisan '12

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Gülümsemek

Bir köylü kadın, kocasına yemek olarak, bir parça samanı önüne koyuvermiş.

Adam, bağırarak:

“ Bu ne böyle saman mı yiyeceğiz, delirdin mi sen?” deyince kadıncağızın cevabı şöyle olmuş:

“ Ne bileyim? Yirmi senedir sana yemek yaparım, saman yemediğini gösteren tek bir kelime etmedin.”

Bu yüzden, size en yakın olanlardan gülümsemenizi eksik etmeyin. Çünkü ona ihtiyacı olmayan yoktur.

Gülümseyen insan, her zaman daha iyi satar, daha iyi öğretir, daha iyi yönetir ve daha mutlu çocuklar büyütür. ( Dale Carnegie)

Kardeşimin köydeki evine yerleşme kararım gündeme gelince, köy ve köy yaşantısı dikkatimi çekmeye başladı. Yoksa başka bir art niyetim(!) yoktur, alıntıya dair. Yanlış anlaşılmak istemem.

Şaka bir yana, ben bunu, yani köye yerleşmeyi ciddi ciddi düşünmeye başlayınca bizimkilerde bir panik başladı. Aklımı yitirdiğime bile vardırdılar işi. Hep gözümün çok kara olduğundan yakınırlardı ama bu iyice onları korkuttu. Çoğu zaman sert tepkiler versem de artık “ gülümseyerek “ onları dinlemeye çalışıyorum. Beni ve yaşamımı kontrol etmeye çalışıyorlar diye sinirlenmektense, benimle ilgileniyorlar ve benim için kaygılanıyorlar demek daha iyi geliyor. İşte, öyle anlarda bir gülümseme oturuveriyor dudaklarıma ve yaşam daha yaşanılır hale geliveriyor. Ne güzel!

 
Toplam blog
: 423
: 186
Kayıt tarihi
: 10.10.11
 
 

İkbal Özlen DİNÇERLER. 14.02.1960 doğumlu. izmir Kız Lisesi Edebiyat Bölümünü okudu. Buca Eğitim ..