Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ocak '09

 
Kategori
Şiir
 

Gümülcine

Gümülcine
 

Yosun tutmuş tekke şadırvanlarına oturup

Hüzünle süzdüm ruhunu imbiklerden.

Kiraz kokularını içime çektim;

Seni ta derinimde duymak için.

Son yapraklardan sabah çiyini üfledim:

Ayazların dağıttığı sisin ardından,

Türk firuzesi değil,

Helen mavisine boyanmış

Yetim bir diyar çıktı.

Evrenos Bey’in izini,

Beyhude aradım,

Kır Mahalle sokaklarında.

Çukur Kahve’den

Ulu mirasın,

Yüküyle kamburlaşmış üç beş ihtiyar çıktı.

Gümülcine bir koca meydan;

Erlerin yüzyıl önce uğurlandığı.

Gümülcine çimen sarısı bir yaprak,

Lodosla poyrazın kucağında savrulan.

Gelincik baharlarını beklerken,

Küçük Müsellim kırlarında,

Kadere küsmüş sonbahar çıktı.

Hemitli’de devlet,

Hiç ödenmemiş diyet,

Devlet kurana has haslet bekledim;

Kuşçubaşı Eşref’in hayali

Ve yıkık bir hisar çıktı.

Gümülcine sokakları tütün kokardı;

Şehit Süleyman Bey’de şan,

Doktor Sadık’ta dün kokardı.

Gönül, Mestanlı’ya koşarken,

Osmanlı’dan her nasılsa arda kalan,

Gülistan’ın önünde,

Altı asırlık çınar çıktı.

Naim ÖZDAMAR

14 Ocak 2009

 
Toplam blog
: 61
: 206
Kayıt tarihi
: 17.12.08
 
 

1957 Buharkent/Aydın doğumlu. Eğitimci, şair, yazar, siyasetçi... ..