Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ekim '07

 
Kategori
Aile
 

Gün hesap verme günü

Gün hesap verme günü
 

Kızından sonra bir oğlu olmuştu Cemile’nin doğumda çektiği acıları unutmuştu bile. Yanında yatan ve kelebeğini dünyaya getiren bana dönerek;

- Çok mutluyum bir oğlum oldu, dedi.

- Hemen hesabını kestim al işte yine bir oğlan çocuğu meraklısı daha diye, bunun kızı oğlanı var mı? Sağlıklı olsun öncelikle diye kadına biraz da alaycı bir bakışla “gözünüz aydın, e artık oğlunuz sizi Kabe’ye götürür sırtında” diye de bir gönderme yaptım. Gülümsedi yok, dedi benim sevincim ondan değil kızım olsa idi doğum da yaşadığım bu acıları yaşayacaktı, çok zordu oğluşumu doğurmak, sevincim; doğmayan kızıma kıyamamamdan.

Kız çocukları içinde bizim oralarda bir hoş benzetme yaparlar derler ki; kız çocukları sevdirirler kendilerini. Eğer biz kız bebek kırk gün içinde kendini sevdirmezse çatlarmış.

Babalar her ne kadar erkek çocuk isteseler de kızları ile olan sevgisi pek farklıdır. Kızlarda pek babacıdır. Küçük hanım iken ona büyünce kiminle evleneceksin diye sorunca o çocuksu mıncırık halleri ile “babamla evleneceğim ben” derler.

Sırf bununla mı bitiyor acılar, sancılar. Çocukluğumuzda ne engeller kondu bizlere. Biraz hareketli olsam, “kızım ne bu oğlan çocuğumuzun sen git bebeklerinle evcilik oyna” derlerdi.

Biraz daha büyünce “ koca kız oldun, otur kitabını oku bak Suna hanımın kızı ne kadar hanım biraz ondan ders al, üstün başın kirleniyor erkek çocuğu musun sen? derlerdi.

Canın çeker arkadaşlarınla bir yere gitmek istersin, yanına ya küçük kardeşini verirler(bekçi olacak ya. Halbuki, kardeşini kandırmak ne kolay elma şekeri ile kandırıp tembihlemek yetiyordu bile yapacağın bir buluşma ise tabi ki)

Okul kazanırsın “yokkk olmaz oralarda sen özgür olacaksın bizim kitabımızda yok böyle bir şey” derler ya da halk oyunlarına merak salarsın bu daha bir günahtır. Olmaz mümkünatı yok derler, oyun oynarken erkeklerle el ele tutuşacaksın olmaz zinhar günahtır.

Evlenmek istersin sevdiğinle kırk dereden su getirirler. Evlenirsin bu kez anne ve babandan sonra hesap vereceğin yeni biri eklenmiştir dünyana. Hele birde kıskançlık sınırları zorlayan rüyasında seni başka biri ile gören ve bundan dolayı eşine darılıp üç gün konuşmayan biri ise ver hesabını.

Ne çok hesap vereceğimiz insan var değil mi hanımlar. Tövbe bir gün öbür tarafa gittiğimiz de vereceğimiz hesaptan korkuyorum ben.. Orada da kadınları ayrı bir kefeye koyarlar mı acep? Sanmıyorum ama…yok yok olmaz …. Olmaz değil mi? Sevgi ile kalın.

 
Toplam blog
: 292
: 1094
Kayıt tarihi
: 08.03.07
 
 

Yazmaktan hoşlanan... Kelimeleri renklendiren bir sihirbazım ben.. Bodrum'da yaşamaktayım.. Sev..