Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Mart '07

 
Kategori
İlişkiler
 

Günaydınını esirgemeyenlerden misiniz?

Günaydınını esirgemeyenlerden misiniz?
 

Önce kendime, sonra güzel güne, daha sonra sizlere günaydın, sevgiliye günaydın, dostlara günaydın… Yaşamak güne güzel başlamakla başlar. “GÜNAYDIN” kelimesi sizde tahmin edersiniz ki güne başlarken güzel ve aydınlık bir gün olması dileğidir. Aslında dua gibi bir şey. İçten söylendiğinde karşınızdaki insanı rahatlatan, iç huzurunu şenlendiren bir söz.

Evet herkese, “günaydın” kelimesini söyleyebilen insanlardan mısınız? Hiç zannetmem insanlar böylesine anlamı büyük sözleri söylerken fazlaca pintileşiyorlar gibime geliyor. Nedendir bilinmez ama, sabah evden çıkarsınız otobüse bindiğinizde belki de her gün aynı kişilerle aynı iş yerine gidiyorsunuzdur kimse günaydın demeyi bilmez ya da bilirde söylemez. Sanki pahalıya patlayacaktır o insanlara. Aslında kulağımıza gelen bu güzel sözcük evden çıkıp işe, okula yada alışverişe giderken bize edilen iyi niyet dileğidir. Yalnız yaşayanlar, sabah uyandıklarında - “günaydın” kelimesini duymayalı çok oldu - diyecekler, biliyorum. Duymak için ilahi birilerinin söylemesi gerekmiyor. Kendimizde pekala kalktığımızda “günaydın yüreğim” diyebiliriz. Elimizi yüzümüzü yıkarken aynaya baktığımızda “günaydın” kelimesini ilk söyleyen biz olabiliriz. Bu o kadarda zor değil.

Bazı izlenimlerim oldu bu konuda.”Günaydın” derken içten söylenmeli diye düşünüyorum. Öylesine demek bir daha karşılığını alamayacağımızın bir göstergesi bence. Ama bazen de saygıdan günaydın diyoruz insanlara, ilkinde duymamazlıktan geliyorlar ikincide mecburen günaydın diyorlar. Böyle durumları yaşıyorum iş yerinde. Öyle ilişkilerden uzak insanlar var ki ; yanınızdan geçiyor ve “ günaydın” deme zahmetine bile katlanmıyor. Artık bir yere kadar diyorum, hep ben hep ben olmuyor. Bende vazgeçiyorum. Hatta daha da ileri gidip gülünmesi gereken bir ortamda o insana gülmüyorum. Anlıyordur mutlaka! Bazen de diyorum problemlerimi var ki bu insanların. Olabilir, hepimiz her günü gülücüklerle yaşamıyoruz, fakat hayatı güzelleştirmek adına “günaydın”, “iyi günler” ya da “merhaba” diyebilmek çok zor olmasa gerek. Pozitif düşünebilen insanlar olabilmek eşimize, dostumuza, çocuğumuza, evde yada dışarıda günaydın, iyi sabahlar deme alışkanlığını kazanmak, telefonu açtığımızda gülümsemeyle beraber günaydın demek güne güzel başlamak, insanoğlu için gece yada gündüz yaşam devam ettiği sürece tatlı sözcüklerle süslemek hayatı.

Haydi hep birlikte, tüm sıcaklığıyla içten söylenen günaydınlara kavuşmanız dileğiyle…

 
Toplam blog
: 82
: 1963
Kayıt tarihi
: 13.10.06
 
 

Müzik ve amatör fotoğrafçılıkla ilgileniyorum. Yazma isteği içimde vardı. Mutlaka bir gün düşünce..