Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Mayıs '15

 
Kategori
Şiir
 

Güncel Sanat' an "Anlat Biraz" şiirime ödül ( 3 )

Güncel Sanat' an  "Anlat  Biraz" şiirime  ödül ( 3 )
 

Anlanya'da Güncel Sanat Dergisi bu yıl 5. sini düzenlediği Kaygusuz Abdal Öykü ve Şiir yarışmasında  “Anlat Biraz “ adlı şiirimle bana bir ödül verdiler. Güncel Sanat Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Sayın Arslan Bayır ve seçici kurulu üyelerine teşekkür ediyorum. Bugüne değıin  birçok ödüller aldım, lakin Güncel Sanat'ın bana vermiş odukları  bu ödülü çok anlamlı görüyorum. Bu ödül bana ünlü şair Kaygusuz Abdal" adına vermişlerdir. Bunun için önemli görüyorum. Bu anlamlı şiirimde ayrıca ünlü Toktatlı şair Cahit Külebi'yi de uyandırmak  ve saygıyla anmak istedim...  Onu da saygıyla ve rahmletle anıyorum.  Mekanı cennet olsun... Adı geçen  "ANLAT BİRAZ"  şiirimi  burada sizlerle paylaşmak istiyorum. 

 

ANLAT BİRAZ

-1- Sevgili Cahit Külebi’yi saygıyla anarak.

Denizin hırçın, izinsiz öyle ya

Kayaların dövmediği

Sakin, ılıman dikensiz koylarda

 Veya aydınlık günlerde

 Cahit Külebi’ce

Gel yanıma kal biraz

Bir türkü söyle candan

Şu gönlümü al biraz

              -2-

Tüm oluşumlar yazıldı, çizildi

 Ak yapraklara gergef üstüne

Oylum oylum güneş denli sıcak

Çalı, çırpıdan ırak

Naif ve berrak

Damarlarımızda ana sütü gibi

Söylenceler sevgi üstüne olsun

Her yan ak, pak

Artık kavgalar olmasın

Habil, Kabil’den öte

Tüm kötülüklerden uzak

Yeşersin gönlünce ve de özgürce   

Karadutum al kiraz

                -3-

Şu beklenen çorak topraklara

Sağanak sağanak bir yağmur yağsın

Mutluluk güneşi doğsun

Her yandan doğudan ve batıdan

Birlikte halay çeksinler

Nevruz kokulu kızlarımız

Gül yüzlü gençlerimiz

Horon oynasınlar gönlünce

Ayşe’m, Hatice’m, Fadime’m, Gülenaz

                     -4-

Bitsin gayri bu korku düşlemesi

İçimizi sızlatan bu kirli karanlıklar

Ay, güneş, yüce dağlar gülüversin

Babil, Asur Keldani daha uzakta

Bizi kucaklasın Mezopotamya

Elden hayır gelmiyor bilesiniz

Ne İran’dan ne de Irak’tan

Dicle, Fırat, Aras, Sakarya

Kardeş değil mi sanki?

Karanlıklar üstümüze çökmeden

Ne olur gel yanıma

 

Buğday kokulu yarenlerim

Nergis kokulu kızlarım

Şu bitmeyen kızılca öyküyü

Anlat biraz, anlat biraz…

          Abdülkadir GÜLER

          (   RUMUZ: 191 +XY )

 ( Güncel Sanat Ödülüne layık görüldü. 28 Nisan   2015 ).

 

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..