Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Kasım '13

 
Kategori
Siyaset
 

Gündemin Ardından CHP Muğla'da Yeni Bir Koşuya, Seçime Hazırlanıyor

Gündemin Ardından CHP Muğla'da Yeni Bir Koşuya, Seçime Hazırlanıyor
 

Bahattin Gümüş


Dün bir beyefendi ile televizyona göz attık. Başbakan Tayip Erdoğan  adaylarını açıklıyor.  Muğla’yı konuştuk.

Muğla’nın zemini, kıyıları, iklimi ve tarım kesimi oluşu AKP’nin zemin bulmasını sağlamıyor. Bir görüş ve bir saptama idi.

Pekala  CHP Muğla’da tüm kesimlere cevap veriyor mu? Elbette MUĞLA demokrasi ve sevgi, hoşgörü anlayışına dayalıdır, en önemlisi insanı içli ve duyguludur.

Muğla olup bitenin farkında olan  bir şehir.

Eminim ki, AKP adaylarını Başbakan Muğla’ya geldiğinde açıklayacaktır.

Pazar günü  ise CHP aday  adaylarının  günlerce  ön seçime doğru yarışı sona erdi. Sandıktan CHP Muğla Menteşe Adayı Bahattin GÜMÜŞ çıktı.

Öncelikle kendisini kutluyorum. Başarı dileklerimi  yineliyorum. Tabii ki, parti üyeleri de tarihi görev ve sorumluluklarını yerine getirdiler.

Elbette ilk günler  biraz günlerce konuşulan kendilerini hazırlayan aday adaylarının seçim sonucunda hemen kervana katılabileceklerini düşünmüyorum.

Ancak, gün geçmeyecek ki, hepsi verdikleri söz ve gönlün ardında duracaklardır. Bugüne dek durdukları gibi.

Tüm bunlara bir siyasi kulvarın görülen  ve konuşulan penceresinden  bakmak istemiyorum.

Geleceğin Muğla’sı hedeflenmelidir.

Yukarıda sözünü ettiğim bir sohbetin ardından düşünüp kaldım. Evet çok geniş bir bölgeye ve eğilime sahip Muğla’da şehirden taşranın, kırsalın dönümüne ne ekilip, ne biçilecektir?

Muğla CHP Menteşe Belediye Başkanlığı için  tüm siyasetin yönetim verilen erkine, çok önemli görev ve sorumluluklar beklemektedir.

Birincil olarak seçime güçle ve hizmetle hazırlanmak. Muğla’nın planlanması. Şimdi  halk tarafından iş başına getirilecek olan  yönetimin şehirden  taşraya çok önemli bilgi versiyonu ve birikimi ve hazırlığı gerekmektedir.

Öyle ya birilerinin seçimi, birilerinin siyaseti olarak iş bitmiyor. Asıl olan halka hizmet ve halkın yanında yönetim, onların derdine çözümdür.

Çözüm üreten bir belediyecilik anlayışı ve ruhu.

Kendi yaşadığım yöremde yirmi  yıldır yerel yönetimle çalışmaktayım. Yerel yönetimin içinde bir anlayış ile.

Ve bir iş ortaya koymanın tüm çabalarını gösteren biri olarak kırsalı, yöremi gözlemleyen biri olarak pek çok  alana farklı bir anlayışla bakmaktayım. Farklı bir tesbit  ile bakmaktayım.

O nedenle çekilen sancıların,  ne denli başarı ile çalışan yerel yönetimin, ne kadar “anlayışı ve hizmeti “ hedefleyen bir yerel yönetimin çabalarının her parçasında yüzde kaç olduklarını gözlemleyebildim.

İnsanın mutluluğunun hedef alınmadığı, sorunlarının çözülmediği, yöresel ve bölgesel kucaklayışın olmadığı bir anlayışta yerel yönetimin ancak dar bir çerçevede kendi anlayışını yansıtmaya çalışan bir yerel yönetim anlayışı benimsemiyorum.

Yerel yönetim deyince çevresini değiştiren ve etkileyen , halkının dertlerini kendi derdi bilen bu işin yönetim gücünü taşıyan bir anlayış olarak bakmaktayım.

Siyasetçiler geniş bir propaganda olarak iş başına gelir, yapacaklarını vaat eder dururlar.

Yapabileceklerinin ve yörenin, bölgenin sorunlarını, ihtiyaçlarını  tesbit edip buna göre hazırlanmaz ve konuşmazlar.

O nedenle işin başına geldiklerinde asıl görevler, sorumluluklar maalesef sancıdır diyebileceğim noktada gelişir.

Herhalde öncelikle anlayış ve görüşlerimizi değiştirmeliyiz.

Onun için demişimdir ki, yörem için önceki yıllarda   henüz o olgunluğa o seviyeye, o güzelliğe ve sevince o yönetime kavuşmamıştır , henüz kavuşamamıştır,  bunun içindir çekilen sancılar.

Yerkesik parçası olarak ele almak isterim. Yerkesik ve köylerinin çok geniş bir bölgeye sahip olduğu düşünülecek olursa,

Muğla Menteşe Belediye Başkanlığı çalışmalarının çok geniş bir alana yayılacağını bu nedenle çok daha güçlü ve kapsamlı, donanımlı hizmet ve duruş sergilemek gerektiğine inanmaktayım.

Bu arada Menteşe adını her kim ne kadar düşünürse de, Muğla Büyükşehir ve  Bayır-Kafaca-Yerkesik-Yeşilyurt ve çevresine hakim olan yerin  ise Muğla Menteşe olarak  adını uygun görmekteyim.

Yerkesik parçasının çok güçlü ve iyi kucaklanması ve iyi çalışılması çalışmaların bir bölümünü içermektedir.

 Yöremin ve köylerimizin güzel insanları güzel duygulara ve güzel ferah hizmetlere layıktır. Elbette mahalle konumunda kalınan yerlerdir.

Mahalle adından alınmıyorum. Mahalleniz, sokağınız, meydanınız  sizlerin parçası , yaşam alanıdır.

Hangi siyasetçi yerel yönetimlere talip ise göreve gelirken  geldiği bölgenin ve yörenin analizini, raporunu, dosyasını hazırlamış partisinin ve halkının önüne koyabiliyor ve bunları konuşuyor,  vaat ediyor ise halkla buluşmuş, halkla yönetimi kavramış, halka hizmet gerçekçiliğini yakalamış demektir.

Aday ve yönetim,  hakkımız olan doğru ve güçlü yönetim ve hizmet, sevgi anlayışını elde etmenin yollarını aramalıdır,

Ben  CHP Muğla  Menteşe adayı arkadaşımız, kardeşimiz pırıl pırıl insan Bahattin GÜMÜŞ’e bu yolda, bu davada başarılar diliyorum. Yanı başında olmaktır sanıyorum,  düşünce ve duygularım, yörem.

Sorumluluğu çoktur. Görevi oldukça ağırdır. Tarih yeni kazanımları, yeni anlayışı, yeni yerel yönetimi keşfetmek, kaydetmek zorundadır. Bir rüzgar esmelidir, etkileyici.

Şehirden, kırsala üretime ve çözüme yönelik tüm gereçlerin hayata geçirilmesi gerekmektedir.

Hayata geçirilecek program ve projelerin halkla buluşan bir program olması ancak ve ancak yukarıda bahsettiğim şekilde başarıya ulaşır.

Muğla siyasetinin yeni sayfalar açması dileklerimle. Tüm yönetimlerin halkın yanında, içinde olması ve bu uğurda göreve gelinmesi dileklerimi yineliyorum.

Muğla’dan ülkeye yansıyacak tüm demokrasi göstergesinin ülkemizde yeni çığırlar açması, yeni anlayışların, yeni bir CHP’nin ülkedeki açılımı  ile el gönül gönülle çalışmalıdır.

 
Toplam blog
: 642
: 524
Kayıt tarihi
: 19.07.08
 
 

Muğla'nın YERKESİK  beldesinde dünyaya gelmişim.  Yöremin o solunacak havasını, coğrafyasını çok ..