Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Kasım '07

 
Kategori
Engelli Eğitimi
 

Güneş elbet birgün bizde doğar

İnsan yaşamı boyunca nelerle karşılaşacağını ne olacağını bilmediği gibi bunları değiştirip yaşamı hakkında karar verme gücüne de sahip değil. Eldeki verilere göre Türkiye’de 8 milyon engelli insan bulunmaktadır. Sorarım size gerek devlet gerekse özel teşebbüs bu insanlar için ne yaptılar. Kocaman bir hiç…

Devlet bir özürlü yasası çıkardı dağ fare doğurdu. İşverene özürlü çalıştırma zorunluluğu getirdi, anlayan beri gelsin. Yani sıfıra sıfır elde sıfır. Halbuki bu insanlar küçük yaşta özel eğitime tabi tutulsa, başaracağı alanlar tespit edilip yönlendirilirse, yaşı geçmiş olan engelli insanları eğitilip işe yerleştirilse sokakta dilenen engellide bulamazsınız. Yeter ki onlara imkan verelim, yeter ki onlarında insan olduğunu ve yaşadığını kabul edelim. Neler yapabileceklerini hep beraber görürüz.

Ben Ortapedik engelli bir insanım, imkanlarımın dahilinde liseyi bitirebildim. 2 dönem vekil öğretmenlik yaptım, ve evlendim, daha doğrusu ailem tarafından evlendirildim. Kara kara düşünmeye başladım çünkü işim gücüm yok nasıl geçindiririm ben ailemi. İş ve işçi bulma kanalı ile özel sektörde işe başladım, hem de sanayide birde ağır sanayi, (değirmencilik sektörü) azmettim sabrettim ve 15 sene aynı işyerinde çalışarak emekli oldum. Bundan daha iyi somut bir örnek olur mu?

 
Toplam blog
: 7
: 633
Kayıt tarihi
: 07.11.07
 
 

01.01.1964 konya kulu yeşilyurt köyünde dünyaya geldim. Talihsiz bir olaydan sonra sol kolum kesildi..