Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Tuğrul Barak Öztürk

http://blog.milliyet.com.tr/bozturk

09 Mart '07

 
Kategori
Felsefe
 

Güneş Ülkesi - 1

Güneş Ülkesi - 1
 

Güneşin karşıdan battığı yollarında yürürdük. Altın renginde ve arnavut kaldırımı görünümünde yollardı bunlar. Gözlerimiz kamaşırdı. Çocukların şarkıları karışırdı sonra gökyüzüne. İnsanlar karşılık beklemeden gülümserdi. Riya ve yalana bulanmış gülücükler değildi bunlar. Ruhuyla gülerdi.

Ellerini nereye atsan Pazar, ellerini nereye atsan cümbüş.

Yol boyu meyve ağaçları sana yalvarırdı meyvelerinden tatman için. Meyvelerin tadına bakmak herkesin hakkıydı. Bu ülkede para ile meyve satılmazdı. Meyve ağaçları herkesindi.

Sonra bu ülkede küfür barınamazdı. Çocuklar da değil sadece, yetişkinler de birbirine siz diye hitap ederdi. Yere çöp atmak, yere tükürmek binlerce yıl oncesinden kalma bir ayıptı. Yaşı geçkin olan ihtiyar delikanlılar eskinin geri kalmışlıgını ve bir işin imkansızlığını anlatmak için bu tabirleri kullanırdı.

"Yerde çöp gördüğümüz gün senin de bu dediğin olur’’.

Efendiler, Hanımefendiler burası öyle bir ülkeydi ki; saflık, temizlik ve kusursuzluk bu ülkenin hamuru idi.

İnsanlığın dayanağı ve en umutsuz oldukları zamanda sarıldıkları tek gerçekti. İnsanlık ne zaman umutsuzluğa kapılsa bu ülke getirildi aklılara. Burası yaradanın cenneti değil insanlığın cennetiydi ve bu ülkeyi yaratanlar ona ulaşmak için yola çıkanlardı.

Hayatımızı verdiğimiz güneş ülkemiz, ruhumuzun ulaşdığı yüceliğin ifadesidir. Hayal ettiğim ülke böyle birşeyler işte. Ütopik ve belki de imkansız diye düşünüyor olabilirsiniz.

İşte sizlerden ayrıldığım nokta bu. Ben bunun gerçek olduğunu düşündüm her zaman. Başarılabileceğini düşündüm, olabileceğini düşündüm ve hayal ettim.

Şiir gibi bir ülke yaratmak istiyordum. İşte yazılarımda yarattım. Sizlerden de aynısını bekliyorum. Bu ülke kelimelerde hayat buldu bir kere.

Gelin bu ülkeyi beraber yazalım, sonrada yaşatalım. Önce sözcüklerde, sonra yazılarda sonra da birey olarak hayatımızda, yaşantımızda...

Hepiniz davetlisiniz.

 
Toplam blog
: 2
: 479
Kayıt tarihi
: 09.03.07
 
 

İnsan kendini ifade edemiyorsa sözcükler ile, yeteneği yoksa fırçasının ucunda dünyayı çizmeye, yetm..