Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ocak '20

 
Kategori
Bilim
 

Güneşin Doğduğu Zaman

Nadiren güneşli ve aydınlık günleri kaçırmamaya çalışıyorum Turku'da. Hemen kendimi sokağa atıyorum ve tadını çıkarmaya çalışıyorum. Dalların rüzgardaki sesi kuş seslerine eşlik ederken uzun yürüyüşler yapıyorum ya da pedal çeviriyorum. Evdeysem eğer pencerenin önünde Fin kahvesi eşliğinde kitap okuyorum. Tabi küçük kızımın oyun teklifi yoksa eğer .. Bazen diyorum ki değer miydi bir yıllığına yeni düzen kurmaya? İnanın her anına değdiğini düşünüyorum. Karanlığa ve soğuğa rağmen her anına şükrediyorum. Turku uzun zaman sonra kendime rastladığım yer..

Kasım'dan beri bir kaç saat aydınlık oluyor sadece. Eğer yağmur varsa bütün gün alacakanlık bir havanın karanlığa gömüldüğünü izliyorsunuz. Melankolik ve çoğu kez depresif olabileceğini kabul etmek lazım.  Finler kar yağsaydı daha çok ışıklı günlerimiz olacağını söylediler ama Finlandiya Turku'da bir iki gün dışında kar göremedik henüz. Ama yağmura doyduk. Bu süre zarfında gerçek bir Noel gördük, geleneksel bir Noel içeceği olan Glogi içip Işıklarla dolu sokak ve caddelerin tadını çıkardık. Finlandiya'da Noel tatili unutulmaz anılarımız arasında yerini aldı. 

Gelelim akademik işlere. Ara rapor dönemim yaklaşıyor. Başlarda stres yapsam da şimdi sakinim ve takvime göre ilerliyorum. Bugün itibari ile 5 ay geride kaldı ve her anlamda olumlu olarak geliştiğimi ve dönüştüğümü hissediyorum. Havalar insan psikolojisi için iyi olmasa da akademisyen psikolojisini destekliyor diyebilirim. Ofiste çalışmak ve üniversitedeki ilginç konuşmalara ve konferanslara katılmak için oldukça ideal. Burada kahve saatleri bile çok verimli geçiyor. O yüzden her bilim insanı bu tecrübeyi yaşamalı diye düşünüyorum. 

Geleceğe dair proje fikirlerimi ve akademik çalışmalarımı destekleyen, aynı zamanda kızıma da ingilizce öğrenmesi için fırsat sağlayan bu süreçten fazlasıyla memnunum. Karanlığa da oldukça alıştım. Hatta bir finli gibi karanlığı selamlıyorum her sabah. Hello darkness, my old friend! 

Karanlığın ardından gelen aydınlık ve umutlu günlere, sevgiyle ve kahveyle..

 

 

 
Toplam blog
: 12
: 808
Kayıt tarihi
: 13.10.08
 
 

2007 yılında Ankara Üniversitesi Peyzaj Mimarlığı'ndan mezun oldum. Kendimi bildim bileli okuyoru..