Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Mart '12

 
Kategori
Kültür Turizmi
 

Güney Asya- Polonnaruwa "Ortaçağ başkenti"

  Bir saatlik araba yolculuğundan sonra Sigiriya'dan Polonnaruwa’ya vardık. Polonnaruwa, Anuradhapura’nın 993 yılında yıkılmasından sonra Sri Lanka'nın ikinci başkenti olmuş ve 1982 yılında Unesco’nun dünya mirasları listesine alınmış.

Neyse ki burada Sigiriya’daki gibi tırmanış olmayacaktı. Biletimi aldıktan sonra öncelikle müzeyi gezdim. Bu şekilde kutsal şehir Polonnaruwa’da göreceğim yerler hakkında ön bilgi edindim. Ancak müzede fotoğraf çekmeye izin vermiyorlardı. Bir şekilde müzede gördüklerimi hafızama kaydetmem gerekiyordu. Müze gezimi tamamladıktan sonra ilk durağım Royal Palace ve Polonaruwa rest house oldu. Sonrasında ise sırasıyla içerisinde çok sayıda Buddha heykelleri olan Vatadage, tek bir granit taşından oyulmuş 3 büyük Buda heykelinin sergilendiği Lankathilake, geçmişte Buddha’nın sol dişinin saklandığı (şu anda Kandy’deki temple’da bulunuyor) Tooth Relic türbe, Sri Lankanın dördüncü büyük dagopası olan Rangot Vihara, Polonnaruwa’nın üçüncü büyük dagobası olan Pabula Vihara ile Thuparama Gedige gezdim. Hepsi de millattan önceden kalma, dünyada bir eşi olmayan eserlerdi.

Gezimin sonuna doğru sanki o günün son adımlarımı atıyor gibiydim. Bugün çok yorulmuştum. Azmin yolu selamettir misali Polonnaruwa’nın da tamamını bitirdikten sonra üç saat uzaklıktaki Anuradhapura’ya doğru yola koyulduk. Bir an evvel Anuradhapura’da kalacağım otele gidip duş almak istiyordum. Akşamüstü saat 18.30 gibi Anuradhapura'daki Milanorest oteline vardık. Odamın anahtarını alır almaz hemen bir duş aldım sonra da otelin restaurantında bir şeyler yiyip maillerime göz attım. Yarın Anuradhapura’daki kutsal yerleri gezeceğim. Odama çıkıp yarına hazırlanmam lazım. Keşfettiğim kadarıyla Sangha’nın buraları pek bilmiyordu. Aslında biraz da Kandy’deki otelin sahibinin kurbanı olmuştum. Mr.Kachana rehber tutmama gerek olmadığını çünkü Sangha’nın tüm yerleri bildiğini söylemişti. Maalesef Sangha'nın gittiğimiz yerlerin neresi olduğu konusunda bir fikri yoktu. Neyse ki yanımda çok güncel olmasa da Lonely planetten aldığım bilgiler vardı. Biraz da internetten çalıştım mı yarın Anuradhapura gezisi için hazırdım.

Anuradhapura’da kaldığım otel Milanorest güzeldi ama maalesef etrafta cirit atıyorlardı. Hatta bazıları kıyafetimin üzerinden ısırmaya başlamışlardı. Ancak rüzgâr var ise yanınıza yaklaşmıyorlardı. Geceyi geçireceğim odada cibinlik olsa da klimayı açık bıraktım ve böylece sivrsineklere karşı savaşı kazanmış oldum.

Sevgiler 

 
Toplam blog
: 615
: 248
Kayıt tarihi
: 09.11.10
 
 

Geçmişte finans sektöründe ağırlıklı olarak iyileştirme ve geliştirme projelerinin hayata geçiril..