Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Haziran '20

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

Güney Hakimiyet 22 Yaşında

    

GÜNEY HÂKİMİYET 22.YAŞINDA

 

 Güney Hâkimiyet Adana’da çıkan bir yerel gazetedir. Türkiye’nin her tarafına yayın yapan 15 günde bir çıkan  haftalık gazetedir. Kurucusu Halil Arslan’dır. Elimdeki  821. Sayı 1 Haziran 2020 tarihli gazeteye göre, sorumlu Yazı İşleri Müdürü  Veysel Arslan, Hukuk Danışmanı  Av. İbrahim Arslan,  İstanbul  Temsilcisi   Müslüm  Aktürk ve  Mardin  Temsilcisi  Adnan Avuka’ dır. Kuruluş tarihi: 1 Haziran 1998 olup bir 10 sayfalık bir yayın organıdır. Aradan 22 yıl geçti önce bu değerli gazetemizin 22.yayın yılını kutluyor, tüm emeği geçelere sağlıklı günler diliyor, ellerine sağlık ve ömürlerine bereket diyorum. 

 

Güney Hakimiyet gazetesinde en çok haber veren gazeteci ve fotoğraf sanatçısı Adnan Avuka’dır. Sevgili Adnan Avuka ile yarım asırdan fazla bir dostluğumuz vardır.  A. Avuka’nın bizlere ulaştırmış olduğu haberlerden ( 1-15 Haziran 2020 ) bazıları: Cumhurbaşkanı Erdoğan’dan Mardinlilere Mektup,  Pandemi de olsa huzur İçinde bir bayram Geçirdik / Aydın Valisi ve Belediye Başkanı Mustafa Yaman, Vali Yaman’dan 19 Mayıs doğumlu gençlere sürpriz,  Özlenen Cuma / Namazına kavuşma, Güney Hakimiyet gazetesinin sahibi Halil Arslan’ın 22. Onur Yılımız”  başlıklı yazısı, Adnan Avuka, Dr. M. Zeki Uyanık ve bu satırların  yazarı Abdülkadir Güler’in   yazılarını okuyoruz.

 

Bunlardan başka kadim dostum Adnan Avuka’nın vermiş olduğu haberlerden bazıları: Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın destekleriyle geçenlerde kaybettiğimiz ( 4 Mayıs 2020 )  değerli bilim adamımız Prof. Dr. Murat Dilmener’in vefatından sonra adının Mardin / Yeşilli’de bir hastaneye verilmesi bizleri sevindirmiştir. Sayın Cumhurbaşkanımıza teşekkürlerimiz sonsuzdur. Vali:  Erin: Bayramlar Büyük Sevinç Günleridir, Bağımsızlık Meşalesi 19 Mayıs Hiç Sönmeyecek Atatürk’ü Anma Gençlik ve Spor Bayramımız Kutlu Olsun /   Seyhan Belediye Başkanı Akif Kemal Akay’ın Mardinliler Eğitim ve Dayanışma Vakfından Cumhurbaşkanımıza Teşekkür Mesajı,   Ceylanpınar TİGEM Sulama Projesi Törenle Açıldı,  Mehmetçik Kan Bağışı Bağışladı, Ak Partili Kadınların Örnek Davranış, DEKİNSAN Gruptan  5 bin Koli   Gıda Yardımı,  Artuklu Üniversitesi Yayınevin’ den Müjde, Mardin  Vali Yaman: Pandemi de olsa  huzur içinde bir bayram geçirdik, Vatandaşın  Sağlığı için  Çöp  Konteynerleri  Deterjanla Yıkanıyor”  gibi     bize ulaşan     haberlerden bazılardır.

 

Ben Mardin’den uzak Ege Bölgemizin şiirin kentlerinden biri olan Aydın / Söke’de ikamet ediyorum. Ama bir Mardinli olarak Mardin ve yöresinde olup bitenleri duydukça onur duyuyorum.  Eski Afyon Milletvekillerimizden şair ve yazar Osman Attila bir sözünde: “ Herkes beni Ankara ’da sanır  /  Afyon’da bir dam çökse yüreğim parçalanır  “  diyordu.  Ben dev aynı duygularla beni Aydın’da Söke’de saymayın,  Mardin’de bir dam çökse yüreğim parçalanır” diyorum.

 

Aşağı yukarı ben de bu gazete 18 yıldır Güney Hakimiyet’ te yazıyorum.  Mardin ve Yöresiyle ilgili genelde Mardin Folkloru / Halkbilimi  - Gelenekler ve Görenekleriyle ilgili yazılar yazdım.  Mardin’in adını tüm Anadolu’ya taşımaya gayret ettim. Hala de bu duygularla yazıyorum.

 

Güney Hâkimiyet gazetesinin 22. Yılı bir kez daha en iyi delklerimle kutluyor, tüm çalışanlarına sağlık ve başarılar diliyorum.

--------------------------------------------------------------

BAŞSAĞLIĞI:

Mardinli hemşerilerimizden Marev Vakfının kurucularından ve Marev Vakfı Yönetmenler Kurulu Üyesi ailesinden Mutai Ensari ve Merhum Ramazan Altun’ un     değerli eşi  Mükrime  Altun Hanımefendiler vefat haberlerini  derin üzüntü içinde öğrenmiş bulunuyorum. Sayın ENSARİ ve ALTUN Ailesine, dost ve yakınlarına sabır ve başsağlı, her iki merhumeye de Allah’tan rahmet diliyorum.

                                              xxx       xxx    xxx

DÜZELTME:

Güney Hâkimiyet’ in 1-15 Haziran 821. sayılı gazetede  “Gül Bahçesi” köşemde  “SEVGİLİ ANNEM”  başlıklı yazımda: 21 Mart 1920 yazılmıştır.   Aslı 21 Mart 1980’dir. Şiirimin altında da: Beşparmak, Yıl: 121 olarak sehven yazılmıştır.  Aslı: Yıl: 21, Sayı: 157’dir. Düzeltir, siz değerli okuyucularımdan özür diliyorum.  

 

Abdülkadir Güler 

12.06.2020-  SÖKE

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..