Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ekim '13

 
Kategori
Anılar
 

Günlüğüm Oktay Ekinci ağabeyimle yazışmam

Günlüğüm Oktay Ekinci ağabeyimle yazışmam
 

Kanlıca mezarlığında son yolculuğuna uğurlanırken.


Oktay ağabeyle bir yazışmam tarihten sayfalar;

İzmir’de uzun süredir gezip görmek istediğim yer Uşak-ı zade köşkü, öyle çok okudum ki. Gidip görmeli ve yaşamalıyım o tarihi duyguları Mustafa Kemal Paşa’nın adım attığı kaldığı yerde. Bir türlü zaman ayıramadım.

Kitap okurken hissettiğim şey, öyle çok okuyacağım şeyler her an yeniden çıkıyor ki, içinde yeni bir bilgiye rastlayabilir miyim dediğim.Herhalde diyorum, ben pek çok şeyi okuyamadan bir gün ölüp gideceğim.

Yaşam kadar gerçek. Ölüm bir gerçek. Yaşam ne denli kıymetli. Duygular, düşünceler de. İşte. Hayatımız pamuk ipliğine bağlı. Bir dakikada her şey yaşama bağlı ve ölüme bağlı bir iplik ucu pamuktan koptu mu?

Tarihi Asansörü siz çizmiştiniz anımsıyorum, burası da görmek istediğim yer.
Bazen Konak Öğretmenevi’nde kalmak, körfeze bakan yerden ayırtmak yerimi. Geceleyin körfez bir yaldızlı gelinlik giymiş ki, Mustafa Kemal’i hatırlatır bana.
Ne der şair İzmir’in denizi kız, kızı deniz kokar...

İzmir’de evliya zadeler ilk müslüman Türk ailesi. Soner Yalçın’ın kitabı. Kitap sonlara doğru yazar elindeki bilgileri ve belgeleri bitirdiği için sonda artık yeni bir bilgi yok. Yüzyıl hep göz önünde oldular, ama bir sırlarını hep saklı tuttular, diyor, yazar

Beyaz Müslümanların büyük sırrı hala okuyamadığım eser, satın aldığım.

Neler var okuyacağım Cumhuriyet, Katre-i Matem, Tarık Dursun’dan iki kitap ve pek çok kitap. Şiirler ise arasında incelediğim ve okuduğum, dergiler.

Ayşe Kulin’in Veda başarılı idi, ancak Cumhuriyete giden süreç UMUT hayır VEDA kadar değil.
Oğuz Akay’dan beni iki kadın sevdi. Satın alacağım kitap.

Milli Mücadele Yılları Vahdettin, Mustafa Kemal satın alacağım kitap, Özakman’ın. ” Öfkeli Yıllar” satın almak istediğim kitaplar arasında.

Mayıs ayında İzmir’de Yeni Kuşak Köy Enstitüleri Derneği’nin Tonguç Günleri Sempozyumu var, katılacağım, o tarihte zaman ayıracağım Uşakı-zade köşküne. Gitgide erteliyorum, çünkü. Ödemiş akrabalarım, hep çağırmalarına rağmen birkaç gün kalmak, görmek isterim.

Zehra (Ekinci)abla demişti bir zamanlar galiba orada proje üzerinde çalışmış. Akrabalarımda var, öyle söylüyorlar bir ara gideceğim diye bahsetmiştik.

Yaşar Aksoy kitabı güzeldi İzmir’le ilgili. Okumuştum.

Kerem ve Esat’ı çok kucaklıyorum, özledim. Ne hoş gençler oldular kim bilir? Yaşamları, günleri, arkadaşlıkları, işleri...

Sevgi ve saygılar , kolay gelsin dileklerimle...


Nabide, Yerkesik. 6.02.2010

 
Toplam blog
: 642
: 524
Kayıt tarihi
: 19.07.08
 
 

Muğla'nın YERKESİK  beldesinde dünyaya gelmişim.  Yöremin o solunacak havasını, coğrafyasını çok ..