Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Mart '12

 
Kategori
Tiyatro
 

Günlük müstehcen sırlar oyunu 16+

Günlük müstehcen sırlar oyunu 16+
 

Günlük müstehcen sırlar oyunundan


Siz hiç teşhirci gördünüz mü?Şu pardösüsünü açıp cinsel organını gösteren teşhircilerden bahsediyorum.Ben çocukken ablam ve arkadaşları anlatırdı,Şişli'de çok katlı bir mağazanın önünde,iş çıkışı yukarıdaki gibi bir adam teşhircilik yaparmış.Neyse ki ben görmedim.

Biz oyunumuza dönelim.Bir park düşünün,tam da bir okulun karşısında.İki teşhirci aynı parkta karşılaşırsa ne olur?Bu iki adam arasında geçen diyaloglarda biri,kendini Sigmund Freud,diğeri Karl Marx olarak tanıtır ve onların teorilerinden yola çıkarak bir çeşit baskıcı düzen eleştirisi yapılır.Zaman gazetesi yazarı İskender Pala'nın 'seyirciye teşhircilik hakkında hayat dersi veriliyor,devlet parasıyla bayağılık' gibi ifadelerle eleştirdiği oyuna nedense ben bayıldım.

 

Günlük müstehcen sırlar oyunu(La Secreta Obscenidad de cada dia),Marco Antonio De La Parra tarafından yazılmış.Oyun Latin -Amerikan tiyatrosunda önemli bir yere sahip.1987'de Şili'de Gazete Yazarları Derneği en iyi oyun ödülünü almış.İstanbul Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatroları tarafından 16 Kasım 2011'den itibaren sahnelenen Günlük müstehcen sırlar oyunu,Yıldırım Fikret Urağ tarafından yönetilmiş.Oyuncular;Cengiz Tangör ve Erkan Sever.

Oyun da,oyunculuk da çok iyi diyebiliriiz.+16 diye not düşülmesi bence biraz ironik.Dekor ve müzikler oyunun tarzına çok uygun.Oyunda öyle cümleler var ki taşı gediğine oturtuyor.Sanırım aldığı eleştiriler bu hassas cümleleden kaynaklanıyor.Gerçeği söylemek için sarhoş,mutlu olduğumuzu rahatça göstermemiz için deli taklidi mi yapmalıyız?...

Oyunun sonunda sizi bir sürpriz bekliyor,yazılan kötü eleştirilere aldırmadan gidin,seyredin,tiyatroya doyun bence.

Mehtap Dalayman

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 68
: 4043
Kayıt tarihi
: 01.04.07
 
 

İ.Ü.Alman filolojisi mezunuyum. İlle de sanatsal faaliyet diyorum...