Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Şubat '09

 
Kategori
Deneme
 

Günlükler -4- / Ocak 2009

3 Ocak /
O'nun olmadığı bir şehirde zaman geçmiyor. O'nu düşünmemek için bütün gün geziyorum, tiyatrolara, sinemalara gidiyorum, kitap okuyup, ders çalışıyorum. Ama bir şeyler mutlaka O'nu hatırlatıyor. İsmini çağrıştıran harfler, ikimiz için özel olan rakamlar, bazı renkler, okuduğum kitaplardaki kahramanlar, tiyatro sahnesindeki yalnız insan motifleri ve elbette ki bu şehir...
Onsuz bu şehirde ne zaman geçiyor, ne de onsuzluğa alışabiliyorum.

5 Ocak /
Ne zaman tiyatroya gitsem içimde "tek kişilik şehir" oluşur...

7 Ocak /
Uzun zamandır kütüphaneye gitmiyordum. Kütüphanelerin kitabevlerinden daha fazla huzur veren bir havası var benim için. Kütüphanede kitap aramak, kitabevinde kitap aramaktan daha farklı bir tat veriyor bana.
Okumak için kütüphaneden 3 kitap aldım:
- Tezer Özlü'den Leylâ Erbil'e Mektuplar
- Ferir Edgü'nün "Doğu Öyküleri"
- Özdemir Asaf'ın "Benden Sonra Mutluluk"

8 Ocak /
Her gece başımı yastığa koyduğumda ruhum bedenimin uyku isteğine isyan etti. Bedenimle ruhum iç çatışmaya girerken uyku benden uzaklaştı.
Her sabah yataktan çıkmam gerektiğini düşündüğümde, gece boyunca uykunun çok az beni bulduğunu hissederek ve bütün gece boyunca gözlerimi defalarca açıp, defalarca yataktan kalkıp kitaplara sarıldığımın farkına vardım...

10 Ocak /
Doğum günüm için sevgili şair dost Serhan Yiğen'in yazdığı şiirden bir bölüm.

"<ı>Nergisler açsın yüreğinde, bu doğum gününde;
<ı>İçinde dünyanın bütün renkleriyle...
<ı>Can evine dokunsun hep sevdiklerin,
<ı>Ellerin kirlenmemişliğiyle ve gözlerindeki sonsuz sevgileriyle
<ı>Yıllar... Yıllar almasın hiç yüzünden gülümsemeni!
<ı>..."

15 Ocak /
Şu sıkıntılı dönemde en fazla ihtiyaç duyduğum 4 şey:
- Sevilmek
- Başarı
- Hayal kurmak
- Huzur

Benim insanları sevdiğim gibi beni sevecek bir kişiye ihtiyacım var. Bu kişi benim sevgimi kazanmış bir kişi olsa, hatta şu an yaşadığım aşkın sebebi olan kişi benim onu sevdiğim yoğunlukla beni sevse...
Bunun yanında başarıya da çok ihtiyacım var. Sadece tıp konusunda ya da ders konusunda değil bu başarı isteği. Ondan daha önemlisi yazılar/şiirler yazıp, çok üretken olup sonra da bu yazdıklarımı istediğim dergilerde yayınlatmak...
Başarıyı yakalarsam ve beni çok seven biri olursa, bu aynı zamanda bende hayal kurma sebebi de olur. Gelecekle ilgili güzel hayaller kurmak da beni huzurlu kılar.

16 Ocak /
Şiir yazar gibi yaşamak gerek bir aşkı.
Aklına gelen birkaç dizenin yol göstericiliğinde hızlı bir karalama yazıp, sonra da o karalama üzerinde uzun süre çalışmak ve en iyiyi, gerçek anlamda şiiri elde etmek için çabalamak...
Eğer sonunda iyi bir şiir çıkarsa yayınlamak... Ama uzun zaman uğraşmana rağmen bir türlü şiire yön veremiyorsan da yırtıp atmak...

19 Ocak /
Kendime ihanet ettim. Defalarca...
Verdiğim sözleri tutamadım ya da bile bile verdiğim sözlere uymayan hareketlerde bulundum. Belki de bugün, yıllar sonra bu yerde acı çekmemin tek sebebi budur.
Yanlış kişilere aşık oluyoruz gerçekten. Yıllar önceye geri dönebilsem... O serin ocak akşamına... O karşımda otururken ona bunu söyleyebilir miydim?
Evet, yanlış kişilere aşık oluyoruz ve sen de yanlış bir kişisin!
Bugün bile söyleyemediğimi o gün söyleyebilir miydim?
...sanmıyorum!

20 Ocak /
İsterdim
Türk edebiyatına yön verenler üzerine bir ukde karalaması...

Korkuyu beklerken Oğuz Atay'a tutunmak...
Nilgün Marmara'ya aşık olmak...
Melih Cevdet Anday'la yağmur toplamak...
Dünyanın bütün müzelerini Orhan Pamuk'la gezmek...
İsterdim.

22 Ocak /
Küçük bir kız çocuğu gibi tavırlar sergileyip beni sürekli pişmanlık yaşamaya sevk eden kişinin hissettiklerini düşündüğüm satırlar.
Artık son...

"Pencerenin önündeki yatağımdan nasıl kalktığımın farkında değilim. Kötü bir rüya görmüş gibi hissediyorum. Odamın lambası her gece açık olur. Yoksa uyuyamam. Ama bugün evde benden başka kimseler de yok.
Rüyayı bir türlü hatırlayamıyorum, ama telefonuma uzanmışım. Ondan yine bir mesaj gelmiş. Belki de ondan gelen mesajın sesi kâbus görmeme sebep oldu. Hissetmiş olmalıyım.
Yine de elim kendiliğinden mesaj yazmaya başladı. İlla onunla paylaşacağım her yaşadığım, her hissettiğim şeyi. Ve her seferinde de onunla paylaştığım için büyük bir pişmanlık yaşayacağım."

26 Ocak /
istanbul boğaz mecidiyeköy beşiktaş dolmabahçe inönü stadyumu beyoğlu taksim istiklal cezayir sokağı navizade çiçek pasajı istiklal kitabevi robinson crusoe ada cafe yky oğuz atay korkuyu beklerken kürşat başar kış ikindisinin evinde enis batur kırkpâre galatasaray lisesi kabataş lisesi bahçeşehir üniversitesi eminönüüsküdar vapuru galata kalbim egede kaldı sultanahmet nargile ortaköy kumpir istanbul modern sanat müzesi modern deneyimler gölgeye övgü insan halleri burhan uygur kapı cihat burak şairin ölümü fatma tülin öztürk elma fausto zonaro 10.muharrem

Tuna BAŞAR

/ ocakikibindokuz
izmir-afyonkarahisar-istanbul /

Ayın Kitapları

- Orhan Pamuk "Masumiyet Müzesi" Roman <ı>İletişim Yay. Eylül 2008 600 syf
- Ferif Edgü "Doğu Öyküleri" Öykü <ı>YKY Ekim 1996 69 syf
- Kürşat Başar "Başucumda Müzik" Roman <ı>İş Bankası Yay. Ekim 2003 456 syf
- Leylâ Erbil (haz) "Tezer Özlü'den Leylâ Erbil'e Mektuplar" Deneme/Mektup <ı>YKY Şubat 1995 68 syf
- Murathan Mungan "Kırk Oda" Öykü <ı>Metis Yay. Kasım 2007 163 syf
- Edip Cansever "Yerçekimli Karanfil" Şiir <ı>Adam Yay. Eylül 1982 221 syf
- Özdemir Asaf "Benden Sonra Mutluluk" Şiir <ı>Adam Yay. Mart 1996 286 syf
- Selim İleri "Her Gece Bodrum" Roman <ı>Altın Kitaplar Temmuz 1984 304 syf
- Ahmet Telli "Saklı Kalan" Şiir <ı>Everest Yay. Aralık 2004 88 syf
- Hıncal Uluç "İnsanım Kafi Değil mi?" Deneme <ı>Altın Kitaplar Kasım 1998 192 syf
- Ahmet Şerif İzgören "Şu Hortumlu Dünyada Fil Yalnız Bir Hayvandır" Kişisel Gelişim <ı>Elma Yay. Eylül 2005 240 syf
 
Toplam blog
: 250
: 411
Kayıt tarihi
: 26.06.06
 
 

1985 yılının soğuk bir Ocak sabahında gözlerimi dünyaya açmışım. Gerçek ismim Mustafa. Sıradanlık..