Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Kasım '21

 
Kategori
Gelenekler
 

Günümüz arkadaşlıkları

Günümüz arkadaşlıkları

Günümüde insanların arkadaşlık konusunda yozlaştığını görmekteyiz. Kendi kültürümüzün en önemli elamanıdır paylaşmak. Derdimize derman olabilecek insan olmalı etrafımızda.

2010 yılında akşam üzeri 42 yaşındaki Britanyalı kadın, kendisinden bin kişinin haberdar olduğu, yardım çığlığını kale almazlar. Burada bir insanın yardım talebi var. Fakat hiçbir arkadaşı oralı olmuyor.

Peki arkadaşlarındann yardım talep eden kadının akıbeti ne oldu derseniz? aşırı doz ilaç kullanımı sonunda polisler bir gün sonra cesedine ulaşırlar. Kültürümüz dışında hal böyle, bir de bizim dünyamıza gelelim. Belki çok basit lakin kişilik, arkadaşlığa bakış açısını çok iyi anlatan örnekler var. Yaşadıklarıma bakınca vay arkadaş dediğim çok oluyor. öncelikle arkadaş seçimi çok zor meseledir. Onun için dikkatli olunmamalıdır.

Sen, ben, o, nasıl derdimiz olduğunda yardım talebinde bulunuyoruz. Herkesin ihtiyacı olabiliyor. Biliyoruz ki her daim yanımda olanın derdini görmez isem bende ‘nankörlük özelliği’ vardır. Herkes dikkatli olmalıdır.  

1- Arkadaşlar anlayışlı olunmalı. Arkadaşımızın toplum içinde rencide olmasına rıza göstermemeliyiz.  Arkadaşımızın söylediği hakikatse kabul etmeliyiz.

2- Sıkıntılı zamanımızda yanımızda olanı daima bir adım önde tutmalıyız. Kural budur. Gerçek hayatta nasıl işliyor hayatın akışı, iyilik yaptığın kişinin yalnız bırakmasıyla baş baş

3- Sadece konuşmakla gülmekle olmaz arkadaşlık. Maddi ve manevi anlamda imkanlar ölçüsünde birbirine destek olunmalıdır. Bunu da yaşayarak öğreniyoruz.

4- Arkadaşlıklarda aynı düşüncede olmak zorunluluğu yoktur. çeşitli yerlerde görev yaptım. Medeni toplumlar senin hangi fikirde olduğunu önemsemez. İnsanlığına bakar, ahlakına bakar. Yoksa seçimde kime oy verdin diye sorgulamaz.

5-Arkadaşın demokratik haklarına müdahale edilmez. Asgari müştereklerde beraber olunması kafidir. şahseen özel işlerimde ve insan hakları konusunda baskı yapana karşı hakkımı savunurum.

6-Arkadaşlık da paylaşanımın yeri çok önem arz eder. Kimileri sende olanı paylaşırken kendinde olunca paylaşmıyorsa o kişiden uzak durmak gerekir. Kimileri yürekli olabiliyor küçük nimerti paylaşmıyor.

Hayatta yaşanabilecek karşılıklı konuşma ve oturup kalkmada olabilecek arkadaşlık kazalarından bahsettik. Anladım ki yüzümüze gülenin dostluktan uzak katı yüreki olduklarını keşfettim.

Her gördüğümüz //gördüğünüz sakallıya dede gözüyle bakmayın.

Hazreti Ali r.a buyuruyor ki: İhtiyacı varken arayan, fakat senin derdin olduğunda yanında olmayan kişiler konusunda dikkatli ol.

 Bu yapıda ki insanlara mesafeli olun der. Kimisi de seni görünce aklımdaydın, arayacaktım gibi sözler eder. Telefonla ararsın vallahi şimdi arayacaktım veya akşam senden bahsettik, arayacaktım, maça takıldım. Mazeret bol, hakikatin tersiyle hareket edenler derslerini alırlar ümidiyle, nice yalan arkadaşlıklara. Var mısınız?

 
Toplam blog
: 375
: 678
Kayıt tarihi
: 12.07.08
 
 

Mehmet Şener 1964 doğumluyum, Burdur-Gölhisar'da yaşıyorum. Doğum yerim Burdur/Atınyayla . Lisans..