Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Kasım '07

 
Kategori
İnsan Kaynakları
 

Günümüzde eğitimin önemi

Günümüzde eğitimin önemi
 

Eskiden hammadde işletmeler için önemli bir kıstasken, gelişen teknolojiyle birlikte hammaddenin önemini bugün bilgi almıştır. Örnek vermek gerekirse bir cep telefonunu ele aldığımızda, hammaddesinden ziyade içindeki teknoloji daha değerlidir.

Teknoloji bilgiden doğmaktadır, bilgi ise eğitimle kazanılmaktadır.

Bir eğitimin sürekli, yararlı, planlı ve fırsat eşitliğini(adil eğitim imkanı) sağlaması gerekmektedir. Bu kriterler aynı zamanda eğitimin temel ilkeleridir.

Eğitimin bu kadar önemli olduğu bir zamanda şirketlerimizin eğitime olan bakış açısını inceleyecek olursak, çoğunun eğitime fazla önem vermediğini görürüz. Şirketlerimizin bir çoğu eğitimin faydalı olduğunu bilmesine rağmen, eğitimin temel ilkelerini göz önüne almadan "eğitim yararlıdır güzeldir, eğitim şart" veya "eğitim yapmak için" eğitimler yapmaktadır.

Çoğu şirketlerimizin eğitime bakış açısı bu olmasına rağmen son zamanlarda bu bakış açısı değişmektedir. Yapılan çalışmaları Avrupa ülkeleriyle kıyasladığımızda, hala çok düşük çıkmaktadır. Ülkemizde eğitim alanında danışmanlık yapabilecek uzman şirket sayısının da yetersiz olması burada önemlidir. Buda eğitimlerin kalitesini ve sürekliliğini etkilemektedir.

Şirketlerin çalışanlarına verdiği eğitimin faydalarına gelecek olursak;

- Çalışanlar kendilerine değer verildiğini hisseder,

- Çalışanların bilgi seviyesi arttığından çalışanlar ve şirket bu durumdan karlı çıkacaktır,

- Eğitim şirketin imajınıda arttırdığından yeni personel alımında adaylar için tercih sebebi olacaktır.

Eğitimde şirket yöneticilerinin tavrı kadar departman yöneticilerinin eğitime olan bakış açıları da önemlidir. Yöneticiler genelde eğitimin şirkete ne kadar kazanç getireceklerini bilmelerine rağmen, "ileride bana rakip olur" veya "bu departmanda tek olayım, vazgeçilemez olayım" düşüncesiyle astlarını eğitmeye veya eğitilmelerine fazla sıcak bakmazlar.

Ülkemizin şirket yapısı çoğunlukla aile şirketlerinden oluşmaktadır. Aile şirketlerinin çoğunluğu da 2-3 kuşak sonra varlıklarını devam ettiremeyerek yok olmaktadır. Bunda da en temel neden eğitimdir. Kuşaklar arasındaki bilgi aktarımı zayıf bazen de hiç olmaması gibi nedenlerle bu şirketlerimiz uzun soluklu olamamaktadır.

Eğitim konusunda dikkat edilecek hususlardan en önemlisi sonucunun hemen alınamayacağıdır. "Eğitim verdik sonucunu hemen alalım." gibi bir mantıkla eğitime yaklaşmak çok yanlış olacaktır. Eğitim sonuçlarını zamanla göstereceğinden sabırlı olmak bu yolda inatla devam etmek gerekmektedir.

Sonuç olarak; eğitim ilkeleri doğrultusunda hazırlanan eğitimlerin şirketlere ve çalışanlara birçok faydası olacaktır. Ancak eğitim bir takım işidir. Takımdaki herkesin eğitime bakış açısı da çok önemlidir.

Artık günümüz bilgi çağı olduğundan rekabet edebilmenin yolu, küresel bir oyuncu olmanın yolu eğitimden geçmektedir.

Murat YAŞAR

 
Toplam blog
: 54
: 7250
Kayıt tarihi
: 11.09.07
 
 

“1980 yılında İstanbul’da doğdum. İlkokul ve ortaokulu İstanbul’da okuduktan sonra 2 sene Edirne Fen..