Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ağustos '08

 
Kategori
Şiir
 

Gurbet özlettiler bana

Gurbet özlettiler bana
 

Gurbet özlenir mi demeyin, özleniyor işte!


Herkes gurbette vatanını özler, bense vatanımda gurbeti özledim.

13 yıl oldu temelli döneli, kendi ülkeme uyum sağlayamadım. Muhafazakâr bir millet miyiz, ahlâki değerlerini yitirmiş, bağnazlaşmış insanlardan mı oluşuyoruz? Anlamakta zorlanıyorum.

Gündüz TV programlarına bakıyorum, en dekolte kıyafetli kadınlar, üstelik boya küplerine banıp çıkmış çoğu... Onların yanında da başlarında genellikle iğreti duran türbanlarıyla diğerleri.

Ahlâk, namus, Türklük, gelenek, Allah kelimeleriyle ve başındaki türbanıyla, konuşan bir kadın, konu mankeni... Ağlıyor, sızlıyor, beddua ediyor, Allah adını ağzından düşürmeden duamsı sözler sarf ediyor. Sonra da en mahrem aile sırlarını milyonlarca seyirci önünde anlatıyor.

Çelişkiler... Çelişkiler...

Biz hangisiyiz? Dindar, muhafazakâr, imanlı insanlardan oluşan, tertemiz bir millet miyiz? Yoksa her şeyimiz göstermelik mi? İslamın temel felsefesi temizlik üzerine kurulu ama akşamları İzmir sokaklarında dolaşamazsınız. Esnafın sokaklara attığı çöpler kaplamış her yanı.

Gündüzleri de en lüks semtlerimizde bile, boş çöp bidonlarının yanlarına atılan çöpler.

Kaldırımlar eşkiyalar tarafından değil, dükkan sahipleri tarafından işgal edilmiş. Yürümek zor. Bisiklet yolu arama, bulamazsın.

Anlatmakla bitmeyecek kadar çok düzensizlikler. Laçkalığı seven yöneticiler, belediyeler. Gösteriş için yapılan işler çok ama ülke için yapılanlar az. Sıkıldım artık...


GURBETİ ÖZLETTİLER BANA

Gurbet,
Acı, tatlı anılarınla doyasıya yaşadım seni.
Artık yeter deyip
Tüm hasretimle ve sevgi dolu yüreğimle
Bıraktığım yerlere döndüm geri
Yerler buradaydı, çocukluk anılarım da...
Bıraktıklarım ise yoktular
En yakınlarım, bana en uzaktaydılar

Eski dostlar,
Olmuş yeni düşmanlar
Ve buna dayanmak zor.
Eritip, tüketir.
Bu, adama gerçekten kor.
Yalnızlıktan kurtulmak için dön
Özlemler bitecek, hasret gidecek
Hayallari kur
Kendini yalnızlık çukurunda bul

Gurbet,
Ben seni yuyup yıkayıp katlamıştım,
Acı, tatlı anılarını unutmamak için
Kalbimin en güzel yerinde saklamıştım.
Artık yeter deyip
Tüm ıstırabımla ve bomboş yüreğimle
Seni özlediğimi itiraf ediyorum.

Mustafa MUMCU

 
Toplam blog
: 324
: 2811
Kayıt tarihi
: 10.04.07
 
 

06. 06. 1945 İzmir doğumluyum ve İzmirli olmaktan da gurur duyuyorum. 1968 yılında birkaç yıllığın..