Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ağustos '08

 
Kategori
Haber
 

Gürcistan'da yaralanan Türk muhabir, sol gözünü kaybetti

Gürcistan'da yaralanan Türk muhabir, sol gözünü kaybetti
 

Gürcistan'daki çatışmaları görüntülemek için gittikleri Güney Osetya'da uğradıkları silahlı saldırıda yaralanan Kanal Türk muhabiri Levent Öztürk, sol gözünü kaybetti.

Alman Hastanesi'nde bugün ameliyat olan Öztürk'ü akşam saatlerinde bir grup Gürcü vatandaşı ziyaret etti. Ziyaret sırasında yüzünden tebessümü eksik etmeyen Öztürk, "Beni bekleyin, En kısa zamanda iyileşip aranıza döneceğim" dedi.

Türkiye'de yaşayan bir grup Gürcü vatandaş bugün akşam saatlerinde Rusya'nın İstanbul Başkonsolosluğu önünde bir protesto gösterisi düzenlediler. Protesto gösterisinden sonra toplanan vatadaşlar Gürcistan'da yaralanarak Türkiye'ye getirilen gazeteci Levent Öztürk'ü ziyaret ettiler. Ziyaret sırasında Gürcistan'da yaralanan ve geçtiğimiz gün özel bir uçakla İstanbul'a getirilen gazetecilerden Levent Öztürk'ün, sol gözünü kaybettiği ortaya çıktı. Alman Hastanesi'nde bugün yapılan ameliyat sonrası Öztürk'ü İstanbul'da yaşayan bir grup Gürcü vatandaşı ziyaret etti. Ziyaret sırasında yüzündeki tebessümü bir an olsun bırakmayan Öztürk, Gürcistan vatandaşlarına teşekkür etti. İki taraf için de barış dileyen Öztürk, iyileştikten sonra Gürcistan'a bu kez barış için gideceğini söyledi.

Öztürk'e geçmiş olsun dileklerini ileten Gürcüler ise, Rusların topraklarını terk etmesini istediler. Bu arada, Levent Öztürk'ün sol gözünü kaybettiğini söylemesinin ardından odada buz gibi bir hava eserken, bazı vatandaşların gözyaşlarını tutamadığı gözlendi.Kendisi için kimsenin üzülmemesini istemeyen Öztürk, "Bu sabah ameliyat oldum. Sol gözüm artık görmeyecek, bir kazada da kaybedebilirdim. En kısa zamanda iyileşip işime geri döneceğim. Tedavi 1 hafta devam edecek. Onun dışında iyiyim." dedi.Öte yandan, Gürcü vatandaşların çıkmasının ardından Öztürk ile gazeteciler bir süre sohbet etti. Arkadaşlarına gülücükler dağıtan Öztürk, "Bekleyin beni! En kısa zamanda aranıza döneceğim." dedi.Öte yandan, aynı saldırıda omzuna isabet eden kurşunla yaralanan kameraman Güray Ervin'in ise taburcu olduğu bildirildi.(Kaynak:Milliyet)

Sabahın erken saatinde bilgisayarımı açar açmaz bu haberle karşılaştım ve çok üzüldüm. Saldırıya uğrayan gazetecilerin haberini yurda döndükleri zaman gündeme getirmiştim.

http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=125841

Levent Öztürk’e ve Güray Evrim’e Tsinvali Halk Hastanesi’nde son derece sağlıksız koşullarda ilk müdahaleler yapılmıştı.

Öztürk’ün gözünde kocaman kanlı bir bandaj vardı ve o haldeyken, “Ben iyiyim gözümde birşey yok. Bandaj özensiz sarıldığı için kocaman duruyor” demişti.

O an aklıma ilk gelen şey, Öztürk’ün gözünü kaybedebileceği olmuştu. Gözüne cam parçası girmişti ve tedavi için zamanla yarışıyordu. Steril bir ortamda tedavi olması gerekirken kanlı çarşaflarda yatıyordu.

Sadece Öztürk değil, aynı olumsuz koşullar orada bulunan tüm yaralılar için de geçerliydi.

Savaş bir kez daha soğuk yüzünü gösterdi...


Levent Öztürk’e geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum ve savaşı kınıyorum!

 
Toplam blog
: 1929
: 661
Kayıt tarihi
: 11.11.06
 
 

  Hayatı ciddiye almam, emeği çok ciddiye alırım. Dünyanın en vazgeçilmez üçlüsü; çocuklar, çiçek..