Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Mayıs '19

 
Kategori
Spor Eğitimi
 

Güreşçi Muhammed Kösemusul

Kütahya  Dumlupınar Üniversitesi Beden Eğitimi  Bölümü Öğrencisi ve   Güreşçi Muhammed  Kösemusul: “Hedefimiz Başpehlivanlık”

 

SORU-Bize kısaca  kendinizi tanıtır mısınız  Muhammed? Hangi okullarda okudunuz bugüne kadar?

MUHAMMED  KÖSEMUSUL- İsmim Muhammed Kösemusul.  21 şubat 1999 Sakarya doğumluyum. Halen  ailemle birlikte Sakarya’da  yaşıyorum. İlk okulu Karaosman ilköğretim okulunda, Ortaokulu da orda ve liseyi Fatih mesleki ve teknik  Endüstri  Meslek Lisesinde Bilişim teknolojileri bölümünü okudum. Şu an Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda okuyorum.

SORU-Neden Beden Eğitimi? Neden Kütahya? Bu okulu tercih etmeden önce ve şu an duygularınız arasında  ne  farklar var?

MUHAMMED KARAMUSUL-Neden Besyo?  Çünkü güreş yapıyorum, sporcuyum. Besyo okuduğumda spor hayatıma ve güreşe daha çok vakit ayırabileceğim. Diğer üniversitelere göre daha rahat Kütahya Dumlupınar üniversitesini tercih etmemdeki neden tüm branşlarda başarılı güreşte de Türkiye’de ilk üçte aynı zamanda konum olarak da iyi bir şehir .

SORU-Güreşe Başlama Hikayenizi  anlatır mısınız?

MUHAMMED KÖSEMUSUL-Güreşe başlama hikayem, güreşe başlamadan önce bir çok spor dalı ile ilgilendim. 11 yaşında yüzmeye başladım.12 yaşında futbol oynuyordum 13 yaşında da güreşe başladım. Tabi benim dedem grekoromen güreşçiydi babam biraz güreşle ilgilenmiş genlerimde var bu spor açıkçası. Ama bana hiç kimse güreşe git ya da bir öneri falan yapmadı. Ailem de dahil ben kendim istedim hatta futbol oynarken bile arkadaşlarımda güreş yapar boğuşurdum. Hep istedim başlamayı ama çok zayıftım kısa boyluydum babam biraz daha beklememi söylüyordu ve 13 yaşında Sakarya belediyesinin yaz spor okuluna güreşe başvurdum ve o günden beri güreşiyorum.

Soru-Pek güreşte ne  başarılar elde ettin?

MUHAMMED  KÖSEMUSUL-Minderde pek elle tutulur başarılarım yok. Miniklerde Türkiye 5.si olmuştum. Onun dışında il şampiyonlukları var zaten minder yapmıyorum artık yağlı güreş yapıyorum. Piyasada derecelerim Edirne’de ilk 16 plaj güreşinde çeyrek final yaptım.

Soru-Bu spor dalı sizi maddi ve manevi olarak tatmin etti mi?

MUHAMMED KÖSEMUSUL -Maddi olarak fazla bir şey kazanamadım ama manevi olarak çok şey kazandım güzel dostluklar bir çok ustam oldu.

SORU-Hedefin ne?

MUAHMMED  KÖSEMUSUL -Eğitim konusunda Besyo’da öğrendiklerimizi güreşle bağdaştırıp daha kaliteli daha bilimsel antrenmanlar yapıyoruz .

SORU- Hem spor hem okul zor oluyor mu?

MUHAMMED KÖSEMUSUL-Hem okul hem güreş ikisi zor oluyor. Maddi yönden dersler antrenmanlar biraz sıkıntı oluyor.

SORU- Hedef Başpehlivanlık mı ?

MUHAMMED  KÖSEMUSUL-Allah nasip ederse başpehlivan olacağız hedefimiz bu yönde çalışmalara durmadan devam.

SORU-İyi  bir sporcu olmak isteyenlere ne  tavsiye edersiniz?

MUHAMMED  KÖSEMUSUL - iyi bir güreşçi olmak isteyenlere tavsiyem disiplinli bir şekilde çalışmaları ve kendilerine bebek gibi bakmaları iyi çalışacaklar iyi beslenecekler iyi dinlenecekler ve kendilerine bir hedef ve bir idol seçmeleri gerek.

Teşekkürler...

              

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..