Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Temmuz '06

 
Kategori
Spor
 

Güreşe olan ilgimiz

Biz Türk toplumu olarak güreşin her türüne inanılmaz meraklıyız. Bunu dün bir kez daha anladım. Artvin ilinde geçtiğimiz hafta Kafkasör Festivali vardı. Festivalin en önemli özelliği boğa güreşleriymiş. Bende merak ettim ve eşimle birlikte izlemeye gittik.

İnanılmız bir şekilde insanların ilgisi vardı. Bu kadarını beklemiyordum. Aslında ben hayvanları gerçekten seven bu tür faaliyetlerde hayvanların kullanılmasını tasvip etmeyen biriyim. Dediğim gibi sadece meraktan gittim. Havanın yağmurlu olması kimseyi ilgilendirmiyordu. İnsanların tek istediği Boğa Güreşlerini seyretmekti. İğne atsanız yere düşmezdi. Bense orada o hayvanların nasıl davranacağını merak ediyordum.

İki boğayı arena denen yere getirdiler.Boğalar gerçekten heybetli ve güçlü görünüyorlardı. İlk aklıma gelen boğaların kızğınlığı ve birbirlerini görünce saldıracaklarıydı. Ama hiçte düşündüğüm gibi olmadı. iki boğa sahiplerinin ısrarları ile karşılıklı durdular. Sadece birbirlerini izliyorlardı. Arada gürültüden yada sahiplerinin dövüşmeleri için yaptıkları ısrarlardan mıdır bilinmez oldukları yerde sinirli ve kızgın tavır sergilediler.Uzun uğraşlar sonucu dövüştüler. Her karşılaşma aynı şekilde oldu.Yalnız dövüşlerin çoğu çok kısa sürdü.Karşılaşan iki boğadan ilk darbeyi alan genelde kaçtı.

Bu görüntüleri seyrederken aklımdan birçok soru geçti. Acaba o hayvanlar orada olmak istiyorlar mıydı? Hele dövüşmeden önce karşılıklı durduklarında ne düşünüyorlardı? İlk aklıma gelen acaba birbirlerine boy gösterisimi yapıyorlar oldu. Hani bak ben senden iyiyim, der gibi. Ya da dövüşmek istemedikleri için öylesine duruyorlardı. Ama sahipleri ellerinde sopalarla onları kızdırıp dövüşmeleri için zorluyorlardı.

Çok ilginç görüntüler ortaya çıkıyordu. İyice kızan boğalar birbirini kovalarken insanların arasına dalıyorlar ve insanlar çil yavrusu gibi dağılıyorlardı. Hem yakından izlemek istiyorlardı hem de boğalar üzerelerine gelince kaçıyorlardı. Bu da bir nebze adrenalin isteğinden olsa gerek diye düşündüm.

Akşam yine bir televizyon kanalında güreşlere olan ilgimizi anlatan bir program gördüm. Boğa güreşleri, horoz dövüşleri, deve güreşleri... gibi güreşleri anlattı. Ne kadar doğru güç gösterisi olarak düşünülen bu spora merakımız sanırım hiç bitmeyecek.

benim düşüncemi sorarsanız; hayvanlar yerine sadece insanlar güreş ile uğraşmalı. Hem ozaman tarihimizin eski güreş ustaları gibi ustalar yetişir hemde dünyaya adımızı duyurma imkanı buluruz.Nerede şimdi o eski Koca Yusuflar diye düşünmeden edemiyorum.

Bana hoş gelmeyen hayvanları bu tür oyunlar faaliyetler içinde kullanmak.Güreşleri izlerken benim hissettiğim hayvanların böyle bir isteği olmaması yönündeydi. Ama insanlarımız kendilerini tatmin etmek için onları buna zorluyorlardı. Boğa yendiği zaman sahibi de herhalde kendini güçlü hissediyordu. Sizce?

Sizler güreşlerin hayvanlar arasında yapılmasına katılıyor musunuz? Ya da o hayvanların dili olsaydı gerçekten ben istiyorum der miydi?

 
Toplam blog
: 60
: 2933
Kayıt tarihi
: 30.06.06
 
 

Memur olduğum için Türkiyenin çeşitli illerini gezmekteyim. Yaşamı seven, hayatını daima daha iyi ya..