Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Mayıs '11

 
Kategori
Seçim
 

Gürsel Tekin'in Habertürk Tv'deki açıklamaları ve benim eleştirilerim

Gürsel Tekin'in Habertürk Tv'deki açıklamaları ve benim eleştirilerim
 

SEÇİM SONUÇLARI ÜZERİNE


CHP yüzde 40 oy alır 

14 Mayıs 2011 Cumartesi 

Cumhuriyet Halk Partisi Genel Başkan Yardımcısı Gürsel Tekin, bir televizyon programında partisinin tahmini oy oranını açıkladı. 

Habertürk'te yer alan habere göre, soruları yanıtlayan Gürsel Tekin, 12 Haziran seçimleri için de iddialı bir tahminde bulundu: "Yüzde 40 ve üstü oy alırız!" 

Gürsel Tekin şöyle konuştu: 

YENİ CHP
80 yıllık misyonuna baktığımız zaman ülkemizde ve siyasal hayatımızda yenileşme CHP ile başlamıştır. Yani geçmişte CHP her zaman statik durmuştur da sadece bu dönem yeniliğe açılmıştır düşüncesi de çok yanlıştır. Ayrıca yeni bir kadro var. Doğal olarak da yeni bir kadro yeni bir anlayışı getirir. 

İNANÇ BİÇİMLERİ
İslami kurallara baktığımız zaman en önemli şeylerden birinin insanların yaşam biçimleri olduğunu görüyoruz. Geçmişe dönüp şöyle bir baktığımda, CHP'nin lider, yönetici kadrolarının yaşamlarında İslami kurallara ters düşecek bir şey yoktur. Bülent Ecevit, Deniz Baykal, Kemal Kılıçdaroğlu... Bir defa harama uzak yaşamlar. 

CHP HANGİ KESİMLERDEN OY ALACAK?
Bize her kesimden oy gelecek. Azınlıklardan, Kürtlerden, muhafazakârlardan, Çerkezlerden... Yolsuzluktan bıkan, 'ben bu ülkede yolsuzluktan bıktım' diyen vatandaşlarımızın oylarına talibiz. Biz insanlara, bize bir şans verin diyoruz. 

CHP SEÇİMLERDE YÜZDE KAÇ OY ALIR?
Sahada çok dolaşıyorum, 43 ilimizi gezdim. Bunun neticesinde diyebilirim ki yüzde 40 ve üstü oy bekliyorum. 

MHP BARAJ ALTI KALMAZ 

MHP'nin baraj altında kalacağını düşünmüyorum. Hatta son alçakça olaylardan sonra MHP'nin oyunun yüzde 1, 5 arttığını düşünüyorum. 

SİYASETTEKİ SERTLEŞEN ÜSLUP
Meydanlardaki sertleşme, üslup sertliği bizden kaynaklı değil. Sayın Başbakandan kaynaklı... Şu anda çamur siyaseti yapılıyor. Bunun nedeni de çaresizliktir. Siyaseten çaresiz olanlar çamur siyasetine başvuruyor. 

Seçmenler, milletimiz çok zeki. Geçenlerde Erzurum'da dolaştığımda seçmenin siyaseti çok yakından takip ettiğini gördüm. O yüzden siyasi üsluba çok dikkat etmeliyiz · 

Bunun bilimsel olarak olamayacağını size açıklayabilir miyim? 

1- Doğu ve G.doğu bölgesi ile iç Anadolu’nun doğu kesimlerindeki illerin çıkardığı milletvekili sayısını tek tek illeri yazarak 214 olarak hesapladım ülke genelinde çıkacak 550 milletvekilinden bunu düşünce geriye 338 milletvekili kalıyor bu da toplam milletvekili sayısının %61, 45 ine denk gelir. CHP bu 212 milletvekilinden bir tanesini bile alamayacağı gibi (bu milletvekillikleri BDP ile AKP ARASINDA paylaştırılacaktır) CHP bu sandıklara gözlemci bile koyamaz. Bu tablo içinde olaya sağduyu ve aklıselim olarak baktığınızda CHP nin Ecevit’in 1973 ve 1977seçimlerinde aldığı oyların tavanı olan %42, 0 nin asla bir daha Realize edilemeyeceğini söylemek kâhinlik olmayacaktır. Kendimi bildim bileli CHP liyim ADD ve ÇYDD Derneği üyesiyim. Saygılarımla 

 
Toplam blog
: 27
: 1140
Kayıt tarihi
: 03.07.10
 
 

Öğretim Görevlisi(Dr). Gemi Mak işl . Mühendisiyim. 15 senedir Gözetim şirketinde görev yapıyorum..