Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Nisan '17

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Gururumuz Eda

Sevgili Dostlar,

İki yıldır TEOG sınavlarında büyük bir gurur yaşıyorum.

Geçen yıl Varto İlçemizden, köyüm Çallıdere’nin (Harik) kuzey doğusuna düşen ve aramızda yarım saat ara bulunan Dağlıca (Caneseran) Köyüne bağlı Seyit Kamer Mezrasından Ezgi Beytaş TEOG birincisi olmuş ve “BİZİM EZGİ” başlıklı yazımla sevincimi ve gururumu sizlerle paylaşmıştım.

Bu yıl TEOG Türkiye birincileri arasında yer alan ve bana ayni gururu yaşatan Eda Beytaş, bizim Ezgi’nin küçük kardeşidir.

Yani yine bizim Eda’mız.

Bu gençlerin bütün aile büyüklerini tanırım, okumuş öğretmen olmuş kuzenleri arkadaşımdır.

Benim okula başladığım 1948-1949 yıllarında, bucağımıza bağlı 30 civarında ki köylerden 5 tanesinde 3. Sınıfa kadar, iki tanesinde ise 5. Sınıfa kadar eğitim yapılıyordu.

Ben 3. Sınıfa kadar eğitim yapan Teknedüzü (Badan) köyünde okuduktan sonra, şu anda Ezgi ile Eda’nın öğretim gördüğü, Çaylar Yatılı İlköğretim Bölge Okulu adıyla eğitim veren Çaylar (Büyük Üstükran) bucağında, 4 ve 5. Sınıfı okuyarak 1952-1953 ders yılında ilkokulu bitirdim.

Bizim dönemimizin zor koşullarında okumanın önemini çok iyi bilen biri olarak, bu gün memleketimde okuyup, tüm ülkede ki yaşıtlarıyla yarışan ve yine de onlara göre zor koşullarda yaşayan Ezgi’lerin,  Eda’ların Türkiye birincileri olmaları bana gurur veriyor.

Birinciliği kazanan bu pırıl, pırıl gençlerin yaşıtlarına göre büyük sorumlulukları vardır.

Büyük illerde yaşayan varlıklı ailelerin ve memurların çocukları yazın gönlünce tatil yapıp dinlenirken, bu gençler tatil döneminde aile bütçesine katkıda bulunmak için köyde çalışıyorlar.

Belki anımsayanınız vardır.

Geçen yıl Ezgi birinciliği kazanırken kuzu otlattığı bir fotoğrafla basında yer almıştı.

Hemşerim olan bu gençlerle gurur duymamın ve sevinmenin bir nedeni de, bizim dönemimizde okumayı çok zor koşullarda yakalayanlar iki elin parmakları sayısında iken, 1966 Varto depremi sonrasında, çoğu büyük şehirlere göç etmiş hemşerilerimin çocuklarına okuma olanağı yaratmak için büyük fedakârlıklar yaptıklarını ve çocuklarının da okuyarak bu emeklerini boşa çıkarmadıklarını görüyor ve mutlu oluyorum.

Sevgili Eda, seni kutluyor, başarılarının devamını diliyorum.

Sizler bizim geleceğimizsiniz.

Seni seviyorum Eda. 29.04.2017

Not: (parantez içindeki köy adları bizim dönemimizin adlarıydı, sonra değiştirildi)

 

Gündüz AKGÜL

Emekli Cumhuriyet Savcısı

 

 
Toplam blog
: 310
: 504
Kayıt tarihi
: 13.09.11
 
 

Adaletin mülkün temeli olduğuna inanarak 32 yıl adalet görevini yaptığım için mutluyum ..