Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Nisan '20

 
Kategori
Sosyoloji
Okunma Sayısı
111
 

Güven bunalımı ülke düşmanı

GÜVEN...

Kaybedince bulunamayan,

Para ile satın alınamayan  üstün bir değer...

İnsanları, toplumları birbirine yaklaştıran beraberinde oluşan sevgi ile pozitif olgular sonucunda arzulanan hedeflere ve başarılara götüren en güçlü değer GÜVENDİR...

Güven duygusu ölçülerde yer alamaz,

Güven ya vardır, ya da yoktur...

İkisinin arası şüpheciliktir ki bunun adı da  güvensizliktir.

Aileler güvenin gücüyle mutluluklarını sürdürürler. Güvensizlik maalesef  çöküntüye götürür.

Topluluklar, ulus devletler de öyle...

Halkının refahı ve mutluluğu için ülke yönetimine talip olanlar, zaman içinde bu hizmetten  ve vaatlerinden uzaklaştıklarında güven  kaybına sebep olurlar.

Halk yönetime, yöneticilerine güven duymaz,

Yansıması da aynen olur, yönetim de, yöneticiler de halkına güven duymaz...

Geleceğinden emin olamayan halkta  tedirginlik had safhadadır,

Kendisi  ve ailesinin geleceğini garantilemekten başka düşünebileceği bir yol bulamayan halkın;

"BEN" merkezli  "BENCİLLİK" duyguları artık yol haritası olmuştur.

Bu yörüngede haram-helal, günah-sevap kavramları değersizleşmiş, tek amaç MENFAAT olmuştur.

Yolsuzluk, rüşvet, hırsızlık sıradanlaşarak  kökten gelen üstün  değerler artık literatürden çıkarılmıştır.

Böyle sosyal bir yozlaşma içindeki ulus devletler maalesef daha güçlü oluşumlara yem olmaktan kendilerini kurtaramazlar...

Genel hatlarıyla böyle bir irdelemeden  sonra  ÇÖZÜME geçmek şart. Çünkü konu, VAR OLMA konusudur.

Bunun için ilk adım  GÜVEN OLUŞUMUDUR.

Kişisel olarak BEN değil, BİZ olarak düşünüp hareket edilmeli, empati yapıp kişisel çıkarlar ikinci sırada yerini alabilmeli.

Ulusun en büyük  aile olduğu düşüncesiyle yardımlaşma ön planda olmalıdır.

Klan yaşantısında en yaşlı kişiye güvenerek tabi olan toplulukları,

Kabile reisine güvenip tabi olan kabile üyelerini de öğrendikten sonra,

Ülke halkı da yöneticilerine güven duyacaklardır.

Güven tek taraflı değildir bu cümleden olarak;

DEVLET DE HALKINA GÜVEN DUYACAKTIR,

DÜRÜST HİZMET İLE  HALKINI KORUYUP  KOLLAYACAK, HALKIN  MUTLULUK VE REFAHINI SAĞLAYACAKTIR.

Bir çıkış yoluna odaklanan bendenizin  naçizane fikirlerim böyle,

Sağlık ve selametler dileyerek,

Selam ve saygılarla...

Yurdagül Alkan.

 

 

 

 

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Sokrates "Benim insanlara bir tek öğüdüm var o da şüpheleniniz" der... sevgili kardeşim güveni doğuran aslında şüphedir insan acaba mı diyerek işin üzerine gider şüphelerini araştırır ve bakar şüpheler yersizdir o zaman güvenir... Güvene inanmak ve ona kurtarıcı olarak bakmak çok doğru ve güzel bir şey... Sizi selam ve sevgilerle karşılıyorum canım kardeşim:)

Halil Güven (Sökeli) 
 26.04.2020 11:17
Cevap :
Sayın hocam, güven kavramına yaklaşımınız ve tanımlamanız yazımın ana fikrini daha güçlendirdi, teşekkür ederim, selam ve saygılarımla...  28.04.2020 20:52
 

NE YAZIK Kİ BİZİM KIBRIS'TA HİÇ KİMSEYE GÜVENİMİZ KALMADI. TANINMAYAN BİR ADACIK VE KORONAVİRÜSLE BAŞBAŞA TEK BAŞINA ÜSTESİNDEN GELEN KÜÇÜK BİR TOPLUM. ADADAN SELAM VE SEVGİLER.

Göksel47 
 21.04.2020 8:41
Cevap :
Güksel hanımcığım, bizde de kimse kimseye güvenmiyor, herkes kendi sorunlarıyla baş başa, halk ile yönetimin bağlantısı yok gibi, yok aslında sizden bir farkımız, selam ve sevgiler size ve Ada'mıza...   28.04.2020 20:49
 

Sevgili Yurdagül hanım!Güven hoşgörü ve sevgi önemli. Bu güzel paylaşımınız için kutlarım.Selam ve sevgiler sağlıklı mutlu günler.NAHİDE ÇELEBİ

NAHİDE ÇELEBİ 
 20.04.2020 10:01
Cevap :
Nahide hanımcığım, Güven, hoşgörü ve sevgi, yaşantımızın ana eksenlerinden, sağlıklı ve mutlu günler...  28.04.2020 20:44
 

İnsan için en değerli erişim noktası GÜVEN Yurdagül hanımcığım, ne alış ne de veriş değil, dengedir güven, sizin de gayet güzel anlattığınız gibi, karşılıklı denge sağlam kurulabildiğinde dışarıdan gelebilecek etkenler esip geçer. Elinize sağlık sevgiyle güvende kalın

Cemile Torun 
 19.04.2020 23:40
Cevap :
Cemile hanımcığım, güven huzuru da getiriyor, huzur da mutluluğu, güvenli geleceğin beklentisiyle, selam ve sevgilerle...  28.04.2020 20:43
 
 
Toplam blog
: 334
Toplam yorum
: 5760
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 1658
Kayıt tarihi
: 09.04.09
 
 

Özel bir finans kuruluşundan emekliyim. Hayatın her aşamasını acısıyla tatlısıyla yaşamış biri ol..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster