Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Aralık '20

 
Kategori
Deneme
 

Güven Kişiye Değil Şartlara

Kişi söz verse, yerine getirecek biri de olsa yine de ben koşullara ve onun durumuna bakarım.

Kişinin söz vermesi yanlış değil, sözünde durmasını istemek yanlış.

Sizden elde edeceği şey ve biraz da onuru için kişi söz verir. Hatta bazen söz vermek zorunda kalır çünkü başka türlü istediğini alamaz.

Yapacağım diyor ama imkânı var mı koşullar uygun mu? “Söz verdi yapacak” İyi bakalım.

Güvende kişinin kişiliğiyle işiniz olmaz. İradelidir, iradesizdir, sahtekârdır, dürüsttür, cahildir, bilgilidir vs.

Verilen sözlerin yerine getirilmesi bunlara bağlıysa bazıları yerine gelmeyecektir.

Verilen sözlerin yerine getirilmesi bunlara bağlıdır ve buna rağmen örneğin iradesiz, sahtekâr ve cahil birinin de sözünü yerine getirmesini beklersiniz.

Ama elbette iradeli, dürüst ve bilgili kimse de koşullar uygun değilse sözünü tutamayacaktır.

Sadece sözünde durmak değil doğru işler yapmak da şartlarla ilgilidir.

Bu arada belirteyim klişe güven masallarınız beni hiç ilgilendirmiyor! Güven konusuna hiç sizin gibi bakmıyorum.

İradesizlik karakterdir, bu kimse zaten sözünü yerine getiremez; yani neden sözünü tutmadın demek anlamsız. Sahtekâr, cahil filan da böyle. Bunlara her şart ve durumda güvenmeyeceğiz, kendilerini düzeltip gelecekler öyle güveneceğiz.

 Güveni zedeleyen olumsuz özelliklerden bende beceriksizlik, korkaklık gibi şeyler var yoksa dürüstüm. Ama işte görüyorsunuz bana da güvenilmez. Birine güvenmemiz için o kişinin dürüst birisi olması yeterli değil.

 Ben yine de birine güvenebilmek için kişinin kendisinin ve yaşanan dünyanın koşullarının önemli olduğunu düşünüyorum. Hatta önce buna bakarım!

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..