Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ocak '08

 
Kategori
Yolculuk
 

Güvendiğimiz dağlara karlar yağdı...

Güvendiğimiz dağlara karlar yağdı...
 

Tren yolculuğu çoğumuz için güvenli bir ulaşım şekli olarak bilinir, hele birde bu tarz yolculuğu seviyorsanız keyifle tercih edersiniz. Ancak cumartesi gün ki tren kazası hepimizi huzursuz etti sanırım.Dün ben de yolculuğumun kalanını trenle yapmayı planlamıştım, ailem ve arkadaşlarım arayıp başka seçenekleri de önerdiler ama programımı değiştirmeyip trenle geldim. Uçaktan korkup, trene yer ayırtıp, sonra da tren den korkup uçakla gitmek ters geldi çünkü.

Trene binerken yolcular huzursuz olsa da yine de iptaller olmamıştı. Görevli kişiye kazanın neden olduğunu sorduğumda, raylarda kırıklık olduğunu ve bu belirlenmediği için devrilme olayı olduğunu söyledi. Çalışanlar da oldukça üzgündü. Bu kırılmanın anlaşılıp anlaşılmayacağını sorduğumda biraz eleman sıkıntısı nedeniyle yeterli kontrol yapılmamış olabileceğini söyledi. Ama bu gün okuduğum habere göre uygun bir sistemle rayların güvenliğinin kontrol edilebildiğini öğrendim. 1965 yılından beri tüm dünyada kullanılan "CTC sistemi" ile, raylara 16 volt akım verilerek, kopukluk ya da teknik sorunların önceden anlaşılması sağlanabiliyormuş(1). Ülkemiz de yalnızca % 40 lık bölümde kullanılıyormuş.

Bu bilgi ile düşünüldüğünde üzülmemek elde değil. Bizlerin yaşından bile eski bir kullanım yılı olan sistemin gereken tüm yerlerde kullanılması için ne gerekiyorsa yapılmalı. Bizler mesleğimizi yaparken "Üzgünüz bu sistem yok hastanızı tedavi edemeyiz" diyemiyoruz. Gerekli önlemleri almak temel görevimiz.Bunun her hizmet sektöründe de olabilmesini diliyorum. Olmadık lüks tüketim harcamalarının yapılabildiği günümüz de, sağlıklı ulaşım için de ne gerekiyorsa yapılmasını sağlamalıyız.

Dün bir süre neyle yolculuğumu devam ettireyim diye düşünürken, eşim "Güvendiğin dağlara kar yağdı" dedi. Haklıydı, yıllardır öyle severek ve güvenle seyahat ederdim ki trenle. Bir an önce gereken önlemlerin alınabilmesini diliyorum.

Kaza nedeniyle yaşamını kaybedenlere Allah'tan rahmet , yakınlarına sabırlar, Yine yaralananların da bir an önce sağlıklarına kavuşabilmelerini diliyorum. Daha umutlu ve sağlıklı günler dileğiyle, sevgilerimle

1. http://www.milliyet.com.tr/2008/01/28/son/sontur58.asp

2. http://www.legaljuice.com/train1.jpg

 
Toplam blog
: 196
: 6404
Kayıt tarihi
: 30.03.07
 
 

Uzman doktorum, kendimi bildim bileli çalışıyorum. Kendi adıma  yaşamdan beklentim, huzurlu ve ko..