Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Kasım '17

 
Kategori
Deneme
 

Güvenebilmek

Güvenebilmek
 

Güvenmek birine sırtını yaslayabilmekti. Derin bir denize kendini sorgusuzca bırakabilmekti. Nefes almana birinin yardım edebilmesi gibiydi. Ya da dikenlerle dolu bir yolu sorgusuzca geçebilmekti. Belki de bunların hiçbiri değildi.

Güven yanında bir varlığı hissetmek aslında.  Ne olursa olsun seni yalnız bırakmayacağını bildiğin bir huzur.

Bakıldığında çok güzel değil mi birine, birilerine güvenmek? Ama her şey bu kadar basit ve güzel olamaz. Çünkü hayatın bizi sınava tabi tuttuğu bir yandan sorguladığı bir durum içinde yaşıyoruz.  Ve hayat bizi hep o çok güvendiğimiz yaslandığımız dağdan sınava tabi tutar. Hep duyarız insanlardan beni üzen en çok güvendiğim kişi oydu diye.

Evet, birine, birilerine güvenmek güzel ama ne kadar güveneceğini de bilmek lazım bir yerde. Çünkü sizi en çok düşünen yine sizsiniz.  Sizi sizden başka kimse çok düşünmez. Herkesin çıkarları her zaman herkesten önce gelir. Sizi ne kadar çok sevse de kendi çıkarlarını daha çok sever. Bu yüzdendir ihaneti aslında. Hiç durup düşünmeden kırışı.

Bu yüzdendir insanlara güvenirken temkinli olmak. Bir gün gelip sizi de bir vazo gibi parçalayıp geçmesini önlemek için. Bu hayatta en çok kendinize güvenmelisiniz.  Herkesten önce en çok kendinize. Sırtınızı yaslayacak bir dağ aramanıza gerek yok.

Size kimseye güvenmeyin demiyorum ama güvenirken dikkatli olun diyorum. Kendinizden başka kimseye çok güvenmeyin diyorum. Unutmayın herkesin bir çıkarı var ve siz bu çıkara mani olduğunuzda sizi hayatından çıkarabilir. Kısacası hayatınızı açtığınız kişiyi seçerken dikkatli olun diyorum.

Güvenmek aslında bir gülü tutmak gibidir.  Başta kokusu ile büyülerken ta ki eliniz dikenlerine değip kanayana değin.

 
Toplam blog
: 14
: 188
Kayıt tarihi
: 14.10.17
 
 

Y kuşağının sıradan bir bireyiyim. ..