Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Şubat '08

 
Kategori
Trafik
Okunma Sayısı
3612
 

Güvenli bir sürüş için lastiklerin önemi

Güvenli bir sürüş için lastiklerin önemi
 

AB ve Türkiye'de 2012 yılından itibaren araç lastiklerine, yakıt tüketimine etkisini gösteren değerler yazılacak.


Trafik kuralları ve aynı zamanda araç üretimi, test edilmiş bilimsel veriler ışığında oluşmaktadır. Bu bilimsel ve teknolojik verilere göre iyi bir sürücü, hem kendine iyi bakar hem de aracının periyodik bakımlarını yaptırır…

Lastikler, aracın yola tutunmasını sağlayan elemanlardır. Viraj almada ve frenlemede, aracın hızını kesmek ve durdurmak için büyük rol oynarlar. Lastiklerin bir başka görevi de bozuk yollardaki darbeleri absorbe ederek, konforlu seyir sağlamasıdır...

Güvenli bir sürüş için hayati önem taşıyan lastiklerin diş derinliği 3 mm'nin altında olmamalıdır yoksa fren mesafesi %30 uzar. Kullanım şartlarına ve yapılan kilometreye bağlı olarak -ortalama- 3 yılda bir lastiklerin yenilenmesi gerekir.

Taşıt tipi, yol ve iklim koşullarına göre doğru lastik tercihi yapılmalıdır. Araç üreticisi tarafından onaylanan boyuttaki lastik ve jantlar tercih edilmeli.

Lastik yüzeyindeki desen ve yivler, tekerlek ile yol yüzeyi arasında kalan suyu tahliye etmesini sağlarlar. Aşınmış lastikler, yağmurlu ve ıslak zeminlerde suyu tahliye edemediği için aracı kaydırır. Bu nedenle güvenli sürüş için kabak lastiklerle trafiğe çıkılmamalıdır.

Lastiğin malzemesi ve deseninin, araçta kullanılan yakıta etkisi en az %3 düzeyinde.

Lastiklerdeki hava basıncı, araç üreticisi tarafından tavsiye edilen standart ölçülerde olmalı ve her ay kontrol edilmelidir. Havası az veya fazla olan lastiklerin tabanları, yola tam olarak temas edemezler; bu durum fren mesafesinin uzamasına ve dengenin bozulmasına neden olur. Lastik hava basıncı ayarı, aracın akaryakıt tüketimini de doğrudan etkiler; bu nedenle %5’e varan akaryakıt tasarrufu sağlamak için lastik hava basıncının, üreticinin tavsiye ettiği standart değerde olmalıdır.

Yeni lastikler tekerleğe ilk kez takıldıklarında veya tamirden sonra araca yeniden monte edildiklerinde, ilgili servis noktasında balans ayarları yapılmalıdır.

Düz yolda giden bir aracın direksiyonu serbest bırakıldığında herhangi bir yöne doğru sapma oluyorsa rot ayarı bozulmuş; özellikle yüksek hızlarda direksiyonda titreme oluşuyorsa ön lastiklerde balans problemi vardır, aracın arka tarafında bir titreme veya vuruntu varsa arka tekerleklerin balans ayarının bozuk olduğunu gösterdiğinden, yetkili bir servise gidilmelidir.

Lastikleri, aracınıza binmeden önce gözle kontrol edin. Hava basıncı azalmış veya hasarlı lastikle yola çıkmayın...

Aracın istiap haddini aşan yüklemeden kaçınılmalıdır.

İyi seyirler,

Şenol ELBAY
 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
 
Toplam blog
: 60
Toplam yorum
: 12
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 1518
Kayıt tarihi
: 22.06.07
 
 

Girişimci bir pazarlama uzmanı olarak İstanbul'da enerji ve gayrimenkul satış, pazarlama ve danış..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster