Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ekim '20

 
Kategori
Trafik
Okunma Sayısı
20
 

Güvenli Sürüş Teknikleri

Sürüş esnasında karşılaşılabilecek tehlikeleri önceden tespit ederek ortadan kaldırmak amacıyla geliştirilmiş teknikleri, güvenli (defansif) sürüş olarak tanımlayabiliriz.
 
Sürüş öncesi, esnası ve sonrası olarak üç aşamada inceleyebiliriz.
 
Sürüş Öncesi
 
Akaryakıt (Enerji) | Yağlar | Svılar | Elektrik & Elektronik Donanım | Lastikler
 
Park halindeki aracın çevresi ve araç gözden geçirilerek, engel ve risk oluşturabilecek unsurlar giderilir.
 
Sırasıyla koltuk, direksiyon ve aynaların ayarı önceden yapılarak doğru sürüş pozisyonu alınır.
 
1. Koltuk ayarı sol ayağın debriyaj pedalına tam basılarak uygun bir açıda olmasıyla yapılır. Otomatik vitesli araçlarda ise sağ ayağın fren ve gaz pedallarını rahatlıkla kontrol edebileceği şekilde koltuk ayarı yapılır.
 
2. Direksiyon üst noktadan bileğe göre ayarlanır ve 9:15 şeklinde tutulur.
 
3. Yan aynalar ve iç dikiz aynasıyla beraber yolu 360 derece görebilecek şekilde ayarlanır.
 
4. Sürücü ve yolcular dâhil emniyet kemeri takmalıdır.
 
Sürüş Esnası
 
Konsantrasyon | Gözlem | Öngörü | Alan | Zamanlama
 
Güvenlik Balonu: Sürüş esnasında hız, yol, hava ve trafik durumuna göre etrafımızdaki nesneler ve araçlar ile güvenli bir alan bırakmalıyız.
 
Takip Mesafesi: Reaksiyon süresi (sürücü intikal zamanı: yaklaşık 0,75 saniye), frenleme, durma mesafesi ve hız gibi faktörler dikkate alınırsa güvenli takip mesafesi için 2 – 3 saniye ideal bir süredir. Yağışlı havalarda takip mesafesi daha uzun olmalıdır. Bunun için önünüzdeki aracın geçtiği sabit bir nokta belirleyin ve 1001, 1002 olarak sayın, eğer 1002'den önce sabit noktayı geçmediyseniz, güvenli bir mesafedesinizdir…
 
Fren mesafesini etkileyen faktörler nelerdir?
 
Hız: Sürat artarsa, durma mesafesi de uzar.
 
Yol türü ve yüzeyi (Asfalt | Beton | Arnavut Kaldırımı | Stabilize | Toprak, vs.)
 
Yol yüzeyinin durumu (Kuru | Islak | Karlı | Buzlu | Temiz, vb.)
 
Yolun eğimi
 
Yük ve ağırlığı
 
Lastiklerin türü, yapısı, havası, diş derinliği (Yaz – Kış – Dört Mevsim | Eski – Yeni, vs.)
 
Rüzgar, vs.
 
Sürüş esnasında cep telefonu kullanımı konsantrasyonu dağıtacağı için tavsiye edilmez, ayrıca aracın yalpalamasına neden olabilir... Bluetooth (Mavidiş) donanımlı araçlarda, gelen çağrılara cevap verebilirsiniz, aracınız veya telefonunuz Bluetooth teknolojisini desteklemiyorsa uygun bir yerde aracınızı sağa çekerek veya mola vererek konuşabilirsiniz...
 
Sürüş güvenliği tesadüflere bırakılamaz, riske girmemek esastır.
 
Beklenmeyeni öngörün, risk faktörlerini tahmin edin.
 
Sürüş esnasında kararsız kalma, geç karar verme.
 
Gör & Görün: Gündüzleri de fark edilmek için kısa farlar veya gündüz ledi açık olmalıdır.
 
Sisli havalarda sis farları açık olmalı, görüş mesafesine uygun hıza düşmeli ve takip mesafesi mutlaka arttırılmalıdır.
 
Yorgun ve uykusuz araç kullanmayın.
 
Sürüş Sonrası: Uygun bir yere, başkalarını rahatsız etmeyecek şekilde park edilmelidir.
 
Öğrenmeyi bitmeyen bir süreç olarak kabul edersek iyi sürücüler, daha iyi olabilmek için yenilikleri takip ederek, doğaya ve insanlara saygı gösterirler.
 
 
Güvenli seyirler,
 
Şenol Elbay
 
Nurcan Koşan bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 77
Toplam yorum
: 16
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 1521
Kayıt tarihi
: 22.06.07
 
 

Söz uçar, yazı kalır. Verba volant, scripta manent. Words fly away, writings remain. Les mots vol..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster