Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Mayıs '12

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Güvercin Sorunsalı

Güvercin Sorunsalı
 

Geçtiğimiz bahar mevsimi de bu defakinden farklı değildi.
Ne zaman balkona çıkmak istesem yine o bariyerle karşılaşmaktaydım.
Gurk, gurk çığlıklarıyla!
Babalarının yeriydi sanki..
Duygu sömürüsü yapmaktaydılar altlarında bir kaç yumurta bırakmakla!
Yıllardır adeta karı koca hayatı yaşıyorlardı hiçbir izne tabi olmadan!
Anaları fıttıra fıttıra gezerken!
Yavrularına uçmayı ben öğrettim.
Pat pat kanat seslerini duyacağım günü sabırsızlıkla bekledim!
Çünkü bir an önce onlardan kurtulmak istedim!
Ama her defasında yine benim balkonumu tercih ettiler.
Sonunda pes ettim, onlara tahsis etmek zorunda kaldım çaresiz.
Evimin dört duvar arasına hapsetmişlerdi beni.
Eşsiz manzaramdan sadece onlar yararlanmaktaydılar!
Sıcak yaz akşamlarında aradığım esintiden de!
Hep pencere camından bakakaldım güzelliklere.
Çiçekler bile dikememiştim özenle aldığım saksılara.
Soğan ıskaları bile hazırlamıştım oysa tazecik yemek için!
Ne buldularsa delik deşik ettiler.
Çürüttüler asit deposuna çevirdiler gübreleriyle!
Tüm saksılara yuvalar yapdılar.
Masama, sandalyelerime dahi pislediler.
Ağız tadıyla bir kahvaltı yapamadım.
Gazetemi okuyamadım bir fincan çay eşliğinde!
Çilingir sofrası kurmak hayalim gerçekleşmedi bir türlü.
Kedi köpek besleme hayallerimi de ertelemiştim hep onların yüzünden!
Pençelerine av olmasınlar diye!
Ürkmesinler diye!
Balkon kapısına ne zaman el atsam.
Kabarmaya başlıyorlardı sanki bir hindi gibi.
Bir avuç çelimsiz bedenlerine bakmadan.

Çocukluğumda hemen herkes gibi bende güvercin beslerdim yalan değil!
Hem de kafaları takkeli ve paçalı taklacı olanlardan!
Yani yiyip içip mıçmaktan başka bir işe yaramayan bu yabani güvercinlerden değil!
Kömürlükte onlar için özel olarak kümes oluşturmuştum!
Arada bir dışarı çıkarır, hava da onlarca defa takla atarak cilveleşmelerini keyifle izlerdim!

Ama bunlar öyle mi? Adı üstünde yabani!

Ne yaptımsa başa çıkamadım! 
Ama paspasın sapıyla kovalamayada kıyamadım.
Hatta arada bir yemledim bile!
Ne de olsa can taşıyorlar diye!
Doğanın biz insanlara sunduğu bir armağandır diye..

 

 
Toplam blog
: 1021
: 1607
Kayıt tarihi
: 19.10.07
 
 

Çok eski olmayan bir tarihte tıpkı sizler gibi Melek'lere gülümsermişim uykulu hallerimde!  ..