Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Uzm Dr Rengin Türkgüler

http://blog.milliyet.com.tr/dr.rengin

24 Mart '17

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Güzel Bacaklara Ulaşmak Artık Çok Kolay

Güzel Bacaklara Ulaşmak Artık Çok Kolay
 

Varis Tedavisi,


Varis nasıl anlaşılır?

Varis bir dolaşım bozukluğudur. Bu nedenle bacakta toplardamarların gözle görülür hale gelmesi ile kendisini göstermeye başlar. İlerleyen aşamalarda cilt yüzeyinde çıkıntılar da yaratan bu hastalık tedavi edilmediğinde önemli sağlık sorunlarına neden olabilir.

Temel olarak varis belirtileri;

Kaşıntı, kızarıklık, renk değişikliği, ağrı ve kramp ile kendisini gösterir.

Etek giymek onların da hakkı

Bana başvuran bayan hastaların en önemli şikâyeti kılcal varislerden dolayı etek giyememektir. Cilt yüzeyinde kızarıklık, örümcek ağı görünümüne neden olan varislerin ne kadar rahatsız edici olduğunu bir bayan gözüyle ben de hissediyorum. Bir bayan olarak da bu sorunları çözmek beni çok mutlu ediyor tabi ki hastalarımı da. Tabii ki bayan hastanın bayan doktora gelmesi de ekstra bir avantaj sağlamakta. Hem ne hissettiklerini ve ne istediklerini biliyorum hem de bayan olduğum için bana bacaklarını tedavi ettirmekten rahatsızlık duymuyorlar.

Erkekler de variste şikâyetçi

Varis buraya kadar kozmetik bir bayan sorunuymuş gibi anlatılmış olabilir. Ama öyle değildir. Hem bayanlar için hem de erkekler için özellikle iç varis nedeniyle ağrı dolayısıyla rahat uyuyamama, kaşıntı ve kramptan dolayı çok sıkıntı çekmektedirler. Bu hastalar bana başvurduğunda ilk önce muayene edip sonra varis hastası olduklarını öğrendiklerinde çok korkuyorlar. Ancak yapacağım tedavinin nasıl olduğunu onlara anlattığımda rahatlıyorlar ve derhal tedaviye geçiyoruz. Hastalarım tedavi sonrasında “Aaaa, bu kadar rahat ve kolay mı olacaktı. Bilseydim daha önce tedavi olurdum” diyorlar.

Lazerle varis tedavisi lazer epilasyon gibi değil

Lazerle varis tedavisi denilince akla cilt yüzeyinden görülen damarların dışarıdan gönderilen lazer ışını ile yakılması gelebiliyor ama öyle değil! Lazerle varis tedavisinde damar içine lazer enerjisi verilir. Anjiyo işleminde olduğu gibi bacak uyuşturulduktan sonra damar içine lazer fiberi (lazer enerjisini ileten tel) yerleştirilir ve damar iç yüzeyine lazer enerjisi verilerek damar içten yakılır. Uygulanan enerji seviyesi o kadar yüksektir ki damara çevre dokuların yanmamasını sağlamak için damarın çevresindeki zara dışarıdan sıvı enjekte ederiz. Hem lazer fiberinin yerleştirilmesi hem de damarın etrafındaki zarla arasına sıvı enjeksiyonu yaparken ultrasona hâkim olmak gerekir. Başka merkezlerde damar çevresine sıvı verilmeden işlem yapılmış hastalar bana başvurdu. Damar etrafına uygun şekilde sıvı verilmediği için çevre dokularda yanmaya bağlı büzüşme ve çekme sorunu yaşadıklarını gördüm. Ancak ben işlemlerimi ultrason eşliğinde yaptığım için işlem yaptığım hastalarda böyle bir şikayet meydana gelmiyor.

Köpükle varis tedavisinde tıraş köpüğü kullanmıyoruz

Başımıza komik şeyler de geliyor. İnternette köpükle varis tedavisi sayfamıza bakan bir hasta aceleyle telefon edip randevu aldı. Muayene ve Renkli Doppler Ultrason sonrasında varis hastası olduğunu teşhis ettik. Venöz haritalamasını yaptık yani varisli toplardamarların şemasını çizdik. Daha sonra bu haritalamaya göre hastamıza tedaviye başladık. Tedavinin bitmesinden sonra hasta sordu: “Hocam köpüğü ne zaman süreceksiniz?”. Önce bir sessizlik oldu arkasından hep beraber güldük. Hasta bacak yüzeyine tıraş köpüğü gibi bir köpük sürüleceğini zannediyormuş. Tedavinin bittiğine inanamadı. Gerçekten de köpük tedavisi varisin ilerlememiş aşamalarında kullandığımız çok pratik bir tedavi yöntemi. Hastaların pek çoğu tedavinin ağrısız ve konforlu oluşunu hayretle izliyor. Sonuçlar ise hem çok yüz güldürücü oluyor hem de çabuk ortaya çıkıyor.

Yaptığı işi seven insan mutlu, sevdiği işi yapan insan özgürdür.

Ben mutlu ve özgür bir doktorum. Varis tedavisi yapmaya Kalp ve Damar Cerrahisi İhtisası sırasında başladım. Varis tedavisine başlamadan önce hep radyologların rapor hazırlamasını bekler, onların raporlarına bakarak tedavi yapardım. Varis ameliyatını yaparken bazı şeyler hep eksik kalırdı. O zamanlar “Keşke Renkli Doppler Ultrasonu’nu da ben yapabilseydim…“ derdim. 3 yıldan ve yüzlerce varis ameliyatı yaptıktan sonra Kalp ve Damar Cerrahisi İhtisası’nı bıraktım ve Girişimsel Radyoloji Uzmanı olmak için ikinci kez ihtisasa başladım. Sonunda Girişimsel Radyoloji Uzmanı olarak varis tedavisini yapmaktayım. Bu benim için büyük bir keyif! Hem hastalıklı damarın yerini tam olarak görebiliyorum hem de hastalıklı damara doğru yerden girişim yapabiliyorum. Sonrasında da tedavimin sonuçlarının başarısını kontrol edebiliyorum. Bana gelen hasta başka hiç kimseye gitmek zorunda kalmıyor.

 

Girişimsel Radyoloji Uzmanı 
Dr. Rengin TÜRKGÜLER 
info@drrengin.com
0 532 385 31 93
 
Toplam blog
: 18
: 1325
Kayıt tarihi
: 09.11.15
 
 

Radyoloji Uzmanı olan Dr. A. Rengin TÜRKGÜLER 1975 yılında Gaziantep'te doğdu. İlk,Orta ve Lise e..