Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Temmuz '15

 
Kategori
Gündelik Yaşam
Okunma Sayısı
633
 

Güzel bir Pazar sabahı

Güzel bir Pazar sabahı
 

Hepinize günaydın; tüm kuşlara, ağaçlara, insanlara, tüm doğaya günaydın!

Harika bir cümleyle güne başlamak istiyorum:

“Artık hayallerim suya düşecek diye kaygılanmıyorum çünkü onlar yüzmeyi öğrenmişler!”

Tly Facebook’tan paylaşmış ve iyi ki de öyle yapmış!

Kuş sesleriyle uyandığım bu sabahta, pencereyi açıp oksijen pompalıyorum hücrelerime. Mis gibi yaz sabahı serinliği; ürperten ama üşütmeyen! Ve ben yine karşınızdayım. Farkında mısınız; son bir aydır, bambaşka, engin, dingin ben, değişmiş, başkalaşmış, sakin ben!

Evet, belki eskisi kadar uç duyguları ve onun uzantılarını anlatabilecek kadar keskin ruh hallerim olmadığı için o çarpıcı, gerçek ve kanayan yazıları yazamıyorum ancak onun yerine daha çok yere basan, hıncı ve suçlusu olmayan, yalın hayata dair bir kaç not aktarabilecek kadar değişmiş bir Anıl olarak yazıyorum! Hatta öyle ki bu yeni adam yazmadan da yapabilir de!

Şakıyan serçeler arasında arada bir ve on saniye süreyle öten bir saka kuşu, belki de, bu sabah itibariyle dinleyebileceğim her şarkıdan daha nağmeli geliyor kulağıma. Belki de yüreğimi bir kuşmuşçasına çarptırabiliyorlar. Hayatımda çok evreler gördüm ama böylesine sakin bir dönem hiç hatırlamıyorum. Evet, yıllar sonra tembelce saat yedide uyandım. Oysa siz yaz aylarında saat dörtlerde kalktığımı hatırlarsınız. Bir yere acelem yok; uçmayacağım bugün. Sakin, sakin tüneğimde annemin bana getireceği solucanların yolunu gözlüyorum ben!

Ne yazık ki, birisi ölmüş, cenazeye çağıyor cami bizi; itiraf edeyim bu nameyi seviyorum. Belki de ölümü de seveceğim. Azrail yanıma yaklaşıp şöyle diyecek: “Seni Allah’a götürüyorum” ve ben de “Al canımı...” diyeceğim. Evet, bu kadar kısa ve kolay olacak her şey!

Dün akşam yüzerken geçmiş yıllardan farklı olarak biraz kendimi zorladığımda kalbimin nefes alamazcasına hızlı çarptığını gördüm. Bu fiziksel yenilme duygusu yepyeni benim için. Ama panik yapmadan yaşım itibariyle bunun normal olduğunu düşündüm. Gücümün sonsuza kadar süreceğini düşünmek sadece bir aldanma olacaktır. Nitekim hayatın birinci evresini tamamladık ve şimdi ikinci yarıya geçtik. Zekamız artmışken bu yarıyı çok akıllı oynayıp enerjimizi ekonomik kullanmak zorundayız...

Birazdan evden çıkıp çocuklarımı almaya gideceğim. Hayatımda başıma gelen en iyi şey hem bir kız, hem de bir oğlan çocuğa sahip olmak ve gerçekten şanslı olduğumu düşünüyorum. İkisiyle de birbirinden bağımsız ayrı paylaşımlarım olduğu gibi, ikisiyle de ortak paylaştığım hayatıma dair kocaman bir alan var. Bu dinginleşme halimde onların payı inanılmaz!

Evet, koştura, koştura, coştura, coştura değil, duygusal değil, bilinçli bir hayat! Ne çok yüksek, ne de yerin dibi! Deniz üstünde yarı batık halde yüzmek gibi, hem sen kendini kaldırıyorsun, hem de deniz seni kaldırıyor!

Müsaadenizle yaşam beni bekliyor. Az oldu biliyorum ama bugünlük de böyle olsun...

İyi Pazarlar!

 

Tülay EKER, Papatya Tarlası bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

İçim açıldı valla Anıl kardeşim. Mutlu insan görmeye öyle hasretiz ki son yıllarda! Çiçekli-böcekli ve hatta köçekli satırlarla biz de havalanıyoruz:) Yine de Azrail gelirse "Bugün git-yarın gel." de:) Sen yazılamayanların yazarısın! O nedenle şaşkınlıklar yaşamaktan vazgeçtim:) Kal sağlıcakla.

Ata Kemal Şahin 
 14.07.2015 17:32
Cevap :
Rahmetli Leo Buscaglia'nın "yaşamak, öğrenmek ve sevmek" adlı kitabından aldığımız bilgilerle çıktığımız bu yolculukta bireysel mutluluğa erişmeyi başardık. Halbuki hep bu mutluluğa aşk ile ulaşacağımız ön yargısı vardı tüm benliğimizde. Oysa sonradan fark ettik ki mutluluk kişisel bir şey. Umarım bunu sürekli hale getiririz. Teşekkür ederim; babamın dediği gibi ben utanmaz adamım. Bu hep bir özgünlük ve özgürlük arayışı! Yalnız şurası kesin, yaşlandıkça daha çok normalleşiyorum ve belki siz yaşlarında ben de farklı bir yazan olabilirim. Bekleyip göreceğiz... Sevgiler, saygılar  15.07.2015 13:35
 

Cemal Süreya okuduğumda aklım kaırşıyor bazen kendimi buluyorum sonra bir başka şaire geçiyorum onda da aynı böyle gidiyor işte:) Herşey yürekte gizli ve hayaller konusunda da haklıyız :) tşk. ederim okurken görünce şaşırdım itiraf edeyim. Sen de sevmişsin demekki. Hayat aslında hep basit minik detaylarda paylaşımlarda skalı değil mi ? aranan hep dingillik huzur sadelik yaşanılan ise tam aksi ve bulduğumuzda işte o an hep istenen ee güzel bence keyifli keyfili canlı canlı bir pazar ve günaydın ne güzel bir pazar dedirtti:) selamlarımla :)

Tülay EKER 
 14.07.2015 13:32
Cevap :
Uzun yıllardır yaşanılan hayatı sadelestirmeye çalışıyorum. Ve galiba artık bunu basariyorum. İyi bayramlar A  19.07.2015 6:59
 

Çok duru bir yazı Anıl Bey, tebrik ediyorum. Okuduğumda bir dinginlik hissettim. Düşündüğümde insanın kendisiyle tanışması, hayatının dönemecinde, köşe başında kendisiyle buluşması ya da en azından şimdilik sıcak bir merhaba demesi kalbinden kendisine... Yine aynada gözbebeğine bakarak gülümsemesi suretine iyi bir başlangıçtır değil mi? Saygılarımla..

Papatya Tarlası 
 14.07.2015 13:30
Cevap :
Sevgili Papatya tarlası bu anlatım hayatımızı da temsil ediyor. Harika bir betimleme ile anlattığınız gibi kendiniz ve hayatınızda yüzleşmelisiniz... Ve inanın en sonunda geriye siz kalacaksınız. Güzel yorumda. Selamlar   19.07.2015 7:03
 

İstediğiniz dilediğiniz gibi olacak çünkü siz kendinizi seviyorsunuz...kendini seven Yüce sistemi doğayı hem sever hem korur öyle değil mi? Öyledir öyle deyin yüreğime sular serpilsin. Güzeldi gerçekten güzel selamlar.

Alev Meisel 
 13.07.2015 23:42
Cevap :
Kendime hayran değilim ama kesinlikle kendimi seviyorum. bu cümleyi söyleyebilmek için YILLARCA dersimi çalıştım. Evet, onca kadın, deneyim sadece bu cümleyi söyleyebilmek içindi ve nihayet çıktı. Hayatın tadını nihayet aldığım için yazarken zorlanıyorum çünkü ifade etmek o kadar zor ki! Oysa duygularımı ifade etmek o kadar kolay ki! Alev hanım, zeki insanın en büyük uğraşısıdır kendini sevmeyi öğrenmek ve o kibiriyle her daim uğraşmak zorundadır. O kibiri yok etmek için kariyerimden bile vazgeçmiş biri olarak, çok mutluyum. Evet, kendini seven insan her şeyi sever ve her şey de onu sever. Yalnız her şeyin arasında her zaman insan yoktur. Teşekkür ederim; her daim desteğiniz için... Slm.lar, Saygılar   14.07.2015 8:03
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 613
Toplam yorum
: 1635
Toplam mesaj
: 19
Ort. okunma sayısı
: 271
Kayıt tarihi
: 10.04.11
 
 

Eric küllerinden doğduktan sonra dünyada büyük değişiklikler olsa da Türkiye'de çok fazla şey değ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster