Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Eylül '12

 
Kategori
Dostluk
 

Güzel bir şarkıydın sen Bodrum...

Güzel bir şarkıydın sen Bodrum...
 

Mevzu Bodrum olunca nedense hep kan dolaşımım hızlanır, heyecanlanırım. Sık aralıklarla gidemesemde gönlümde her zaman farklı bir yeri vardır Bodrum' un. Muhteşem denizine, harika evlerine, begonvillerine ve yakamozuna sım sıkı bağlanmak isterim hep, bir yanım oradan ayrılmak istemez hiç. Bodrum, Halikarnas Balıkçısı' nın yanısıra dostlarıyla da meşhurdur. En güzel sohbetler denizi göğüsleyen balkonlarda, türlü mezeler eşliğinde, rakı ile yapılır. Bodrum rakısız olmaz, rakısız yaşanmaz, eksik kalır. Birde eksik kalan sen olursun sevdiklerin yanında değilse. Bodrum' u ve kendini eksik bıraktıysan cezası ağırdır, kendini yok gibi hissedersin, kaybolursun denizin kokusunda, havaya karışırsın...

Yok olmamak için, dostları ve aşık olduğum kadını yanıma alıp yola çıkmak arınmak gibiydi. Mesafe azaldıkça, yaklaştıkça Bodrum' a, arındım, kurtuldum tasalarımdan. Sabah güneşin doğuşunu Güvercinlik'te izlemek, bir beden dolusu Bodrum havasını iliklerime kadar alıp geri vermek yeniden doğuş gibiydi. Bir sigara yaktım, hayata ve dünyaya dair kalan son düşüncelerimi de Güvercinlikte bırakıp, sevdiğimi ve dostlarımı da yanıma alıp yola devam ettim. Ve nihayet o tepeden Bodrum' u gördüğümde ter temizdim. Hayat mükemmel bir armağandı, yaşamak için o kadar çok sebep vardı ki sayamadım. Cennet dedikleri yer burası olsa gerekti, bembeyaz evlerdi huriler. Arnavut kaldırımı sokaklarında ki rengarenk çiçekler cennet bahçelerini anımsatıyordu. 

Kıvrımlı yollar bizi Bağla koyunda güzel insanların yaşadığı, her yanı çiçeklerle çevrili, sevgiyle bezenmiş bir eve götürdü. Bir kadın açıverdi kapıyı, sanki gelişimizi kuşlar haber etmişti, yüzünde o değişmez gülüşü ve capcanlı enerjisi. Bana olan sevgi ve şefkat dolu bakışları belirledi o günki ruh halimi. Bir anne gibiydi, anne gibi güzel, anne gibi sıcaktı. O an aklımdan sevdiğim kadının zarafeti ve güzelliğinin nereden geldiği geçti. Bir insan annesine ancak bu kadar benzeyebilirdi, o gülüş, o bakış, hep aynıydı...

Dünyanın en güzel yeri orası oldu, dünyanın en güzel sohbetleri orada yapıldı ve ben kendimi yeniden değerli, yeniden güçlü hissettim. Mantığım ve kalbimin bir fikir üzerinde bu kadar anlaştığını hiç görmemiştim. Dünyanın en güzel kadını, dünyanın en güzel dostları ve dünyanın en güzel ailesi orada benimle birlikteydi. O gün hayatıma çok farklı bir pencereden bakmaya başladım, bana bu kadar güzel bakan kimseler olmamıştı ve yeni kararlar aldım. Hayatımın kalan kısmına şekil verecek olan herşeyi Bodrum' da buldum. Bodrum' a olan borçlarıma yenileri eklendi, yeni sebepler, yeni sonuçlar, yeni heyecanlar, yeni insanlar. 

Bodrum' dan aldığınız, alacağınız şeyler tamamen oraya giderken hissettiğiniz şeylerle alakalıdır. Eğer Bodrum' a gidiyorsanız hakkını vermelisiniz. Güvercinlik' te durup denizin kokusunu içinize çekmeli, Bağla' da, Akyarlar' da, Turgutreis' te, Aspat' ta, Gümüşlük' te hayallere dalmalı ve geceleri yakamoz eşliğinde gerçek yaşamı seçmelisiniz. O zaman Bodrum hep yanınızda olacak ve hayallerinizi hafif bir rüzgarın sırtında, içerisinde yelkenli olan mavi bir tepsi içerisinde huzurunuza sunacaktır.

Bodrum aşıklarına...

 

 

 

 
Toplam blog
: 24
: 1081
Kayıt tarihi
: 12.01.11
 
 

Okur - yazar, dört işleme hakim, büyük - küçük tüm ünlülerle uyumlu ..