Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Nisan '17

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Güzel ilim Karabük'üm

2023'E MEKTUP YARIŞMASI İL BİRİNCİLİĞİ

GÜZEL İLİM KARABÜK'ÜM 2010

“Bahar mevsiminin gelmesiyle yeşilliklere bürünmüştün. Sen 3 Nisan 1937’de adım atarak yürümüştün. Bense dalında eriği, kirazı, yeşilliği görmüştüm. Adım adım ilerliyordun bir il olma yolunda sen Karabük’üm.

Yeşilliklerle çevrili bir dünya olmuştun benim için, senin Sokaklarında yürümeyi öğrenmiştim. Ne büyük mutluluktu benim için. Her tarafın baharla şenlenirdi coşku dolu bir şehirdin sen Karabük’üm.

Demir Çelik fabrikalarının temelinin atılmasıyla birlikte Sanayinin can damarı olmaya güçlü bir aday olmuştun sende insanları çekiyordun. Yavaş yavaş kendine 13 haneyle başladığın bir il olma serüvenine kavuşmuştun sonunda 1995 senesinde.

Şimdi gözlerimi kapatıyorum. Kendimi 2023 yılına ışınlıyorum. Dünyanın üzerinden Karabük’ün Semalarına bakıyorum. Mutluyum. Yaşamak istediğim güzel ilim Karabük’ü görüyorum.

Doğalgaz ve ısı yalıtım sistemlerinin Karabük’e gelmesiyle birlikte tertemiz havasını içime çekiyorum. Baktığım her yeri yemyeşil görüyorum. Güneşin elleriyle ısıttığı bir günde susuyorum. Karabük’ün dağlarından kopup gelen kaynak suyundan bir yudum içiyorum. Ben ne hava kirliliğine ne de su kirliliğine yeniliyorum. Ne de çevre kirliliği ile mücadele ediyorum. Çünkü baktığım her yeri tertemiz görüyorum.

Sonra alıp götürüyor beni Karabük’ün sokakları. Şehir planıyla, hastaneleriyle okullarıyla, evleriyle gözlerimi dolduruyor. Karabük üniversitesi Türkiye’nin bir incisi olarak karşılıyor beni. Karabük 2023 yılında eğitimin ve kültürün başkenti haline geliyor.

Gözlerimi dolduruyor cıvıl cıvıl renkleriyle safranlar. Safranbolu’da buluyorum kendimi. Yürüyorum adım adım şarkılara ilham veren Arnavut kaldırımlarında şimdi. Safranbolu turizmin aranan tek adresi haline geliyor. Turistler akın akın gelip asma bahçelerinin seyrine dalıyor.

Yeşilin coşkusuyla bir yürek gibi çırpınıyor. Yenice. Burada buluyorum kendimi. Kağıt ve mobilya sanayisinde bir çok ilki Türkiye’ye kazandırmış Yenice. Geri dönüşüm fabrikalarıyla doğaya saygısını kanıtlamış tüm Türkiye’ye.

Spor akademisi kurulmuştu Ovacık’ta. Burada da kış olimpiyatlarına hazırlanan bir grup genç çıkmıştı karşıma. Kış olimpiyatlarıyla aldıkları dereceleri anlatıyorlardı neşeli neşeli bana.

Eskipazar’da birçok tarihi eser gün ışığına çıkarılmıştı. Bir çok arkeolog tarihi eserleri incelemeye Eskipazar’a geliyorlardı. Eskipazar’da 2023 yılına izler bırakmıştı. Yıl 2023’tü Karabük adım adım ilerlemeye başlamıştı.

Eflani’de sulamalı tarım hayata geçirilmişti. Burada da kaynak su çıkarımı gerçekleşti. Yeni kurulan geri dönüşüm fabrikalarıyla birlikte bir çok insana iş imkanı sunulmuştu. Karabük metropol kenti olma yolunda hızla ilerliyordu.

Ilık bir rüzgar esiyordu. Karabük’ümün sokaklarında. Üşütmüyordu bu rüzgar insanı üşütmüyordu. İliklerine kadar işliyordu. Biliyorum Karabük bir metropol kenti olacaktı. Eğitimin ve kültürün başkenti. Okullarıyla, hastaneleriyle, parklarıyla, şehir planıyla, evleriyle göz dolduracaktı. Biliyorum bu hayalim gerçek olacaktı. O yüzden gözlerimi açmaktan bir an olsun korkmadım. Gözlerimi açtım. Güzel ilim Karabük’ü umutlarımla kucakladım. Benim güzel ilim Karabük’tü anladım…”

GÜLCAN KORKMAZ

 
 
Toplam blog
: 20
: 159
Kayıt tarihi
: 09.02.16
 
 

15 Şubat 1993 Karabük doğumlu, Karabük Üniversitesi'nde Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı Tezl..