Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Mayıs '13

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Güzel İnsanlar, güzel İnsanlarla…

Güzel İnsanlar, güzel İnsanlarla…
 

bir avuç gönüllü insan


Bu güzel insanlardan biri benim yirmibeş yıllık arkadaşım, dostum gönlü güzel, kendi güzel, ruhu güzel Birgit.

Bir dönemler gazetecilikten vazgeçmiş, turizme geçmiştim. Turizmde ilk basamak acenta olduğu için önce oradan başlamıştım. İşte o zamanlar Birgit’i tanımıştım. Almanya’dan yeni gelmiş, bir Türkle evlenmiş pırıl pırıl dünya güzeli genç bayandı. Türkçe bilmiyordu.

Bu güzel arkadaşım geçen yıllarla birlikte iki tane aslanlar gibi erkek çocuk büyüttü bunun yanı sıra Türçeyi öğrendi.

Gönlü onu tanıdığım ilk gündeki kadar güzel olan bu kıymetli insan şimdi onun gibi değerli bir avuç insanla birlikte güzel işler yapmaya başlamış…

 

Geçenlerde İstanbul’a gelmişti. Bana neler yaptıklarını uzun uzadıya anlattı. Onunla nasıl gururlandım anlatamam sizlere. Onunla ve onun gibi bu işe gönül vermiş, bir avuç kıymetlilerle…

 

Bende bir şeyler yapmalıyım dedim. Söz verdim ilk Antalya’ya gittiğimde onların yanına gideceğim.

Birgit bana yaptıklarını ve yapacaklarını anlattığında inanın çok heyecanlandım.

Dünyada hala beyaz, hala pembe, hala güzel şeyler var.

İnsanlar hep bana demiyor bir avuç olsalarda.

 

Sizlere onları tanıtmak istiyorum.

Orada neler yapılıyor onları yazmak istiyorum.

Belki bir nebze faydamız olur, belki bizde onların seslerini  duyurmak, dinlemek isteriz, gözlerine bakmak isteriz. Bellimi olur belki de bu dünyanın bir imtihan dünyası olduğunu, hayallerin gerçekleşmesi için bir adım atılmasının gerçekleşmesine katkıda bulunuruz.

 

Nazan Şara Şatana

Antalya Şubemizi, Azime Yılmaz Başkanlığında ve 11 kurucu üye ile 21.Aralık.1989 tarihinde kurduk.

Bir avuç gönüllü insanın inanç ve sabırla, yüreğini ortaya koyması sonucu çıktığımız yolda, ilk hedefimiz olan, çocuklarımıza uygun bir yaşam alanı ve rehabilitasyon mekanı bulunması amacından yola çıkarak, iki katlı bahçeli bir binayı kiraladık.

Hayırseverlerinde desteği ile büyük emekler harcayarak binamızın tamir ve tefrişini tamamlanmasının ardından 22 Aralık 1990 tarihinde Rehabilitasyon Merkezimizin açılışını resmen yaparak; 24 öğrenci 8 personelle eğitime başladık.

Daha sonra, Muratpaşa Belediyesi tarafından sağlanan arazi üstünde, hayırseverlerin katkılarıyla, geçici olarak prefabrik bir bina yaptık ve taşındık.

Böylece Merkezin öğrenci kapasitesini artırarak talep fazlasını karşılayabilme olanağı bulduk.

Bir yandan eğitimin kalitesini yükseltmeye ve donanımını artırmaya çalışan Şubemiz, 1998 Ekim ayında büyük ve kalıcı binasının temelini attı.

Bu binanın bu yıl içinde tamamlanarak hizmete açılması bekleniyor.

T.C Milli Eğitim Bakanlığı

Özel Makbule Ölçen Özel Eğitim Kurumları

Mehmet Bayraktar-Yakup Ekşioğlu ve Çocukları Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi - Antalya

 

Rehabilitasyon Merkezimize eğitim amacıyla başvuran her öğrencimizin dahil edileceği eğitim program ve planının saptanabilmesi için, öncelikle aileyle işbirliği içinde, çocuğun kaba değerlendirmesi yapılmaktadır.

Çocuğa, bu değerlendirme sonrasında, gereksinimlerine paralel olarak hazırlanan program çerçevesinde, öncelikle bireysel eğitim verilmektedir. Bireysel Eğitim sürecinde kontrollü, disipline davranışlar, eğitime aktif katılım v.s. gibi becerileri kazanarak belli düzeye gelen çocuğumuz Grup Eğitimi sürecine alınmaktadır.

 

Kayıt Koşulları

Kayıt olacak bireylerden;

Özel eğitim gerektiren bireyin, gelişimsel ve eğitsel tanısının rehberlik ve araştırma merkezlerinden, gelişimsel ve tıbbî tanısının ise sağlık kurumlarından alınan test sonuçları belgesi,

 

Nüfus cüzdanı,

İkamet belgesi,

4 adet vesikalık fotoğraf, istenir.(alıntı)

 

ZİHİNSEL YETERSİZ ÇOCUKLARI YETİŞTİRME ve KORUMA

VAKFI ANTALYA ŞUBESİ

(ZİÇEV)

1989 yılından bugüne Vakıf bünyesinde Tam Günlü Eğitim,

1990 yılında Vakıf bünyesinde açılan Özel Mehmet Bayraktar-Yakup Ekşioğlu ve Çocukları Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezinde Rehabilitasyon Eğitimi verilmektedir.

Özel Bireylerin; ilgi, istek, yeterlilik ve yetenekleri doğrultusunda, genel ve meslekî eğitim görme haklarını kullanabilmelerini, zihinsel, fiziksel, duyusal, sosyal veya davranış problemlerine çözüm arayarak, temel öz bakım becerilerini pekiştirmek, bağımsız yaşam becerilerini geliştirmek, topluma uyumlarını sağlamak amacı ile vakıf bünyesinde uzman eğitimciler ile hizmet verilmektedir.

 

REHABİLİTASYON EĞİTİMİ

 

Bireysel Eğitim

Bireysel özel eğitim; çoğunluktan farklı olan ve özel gereksinimli çocuklara sunulan, yetersizliği engele dönüştürmeyi önleyen, engelli bireyi kendine yeterli hale getirerek topluma kaynaşmasını ve bağımsız üretici bireyler olmasını destekleyecek becerilerle donatan eğitimdir.

Çocukla uzman eğitimci arasındaki kişisel değerlerde olan özenli bir ilişki türü, gelişimsel eğitimsel içerikli özel bir çalışmadır.

 

Grup Eğitimi

Grup programları ve programlara öğrenci dağılımı, çocukların gelişim ihtiyaçları, eğitimsel performans ve düzeyleri ile her bir öğrencinin grup dinamiğinden yararlanabilmesi dikkate alınarak hazırlanır.

Grup eğitiminde grubun adı ve amaçlarına yönelik uygulamalar asıl olup, gruptaki her bir öğrencinin gruptan ne kazanacağı ve gruba ne kazandıracağı öngörülerek program oluşturulur. Grup eğitiminin programında gruba yönelik hedefler ve bireye yönelik hedefler ayrı ayrı belirlenerek eğitim verilmektedir.

 

Fizyoterapi

Program, doğuştan veya sonradan herhangi bir nedenle, kaba ve/veya ince motor gelişim becerileri ve günlük yaşam aktiviteleri olumsuz etkilenmiş, bu nedenle fonksiyonel hareket yeteneği ve aktiviteleri kısıtlanmış her yaştaki bireylerin gelişimsel özellikleri dikkate alınıp hazırlanarak uygulanmaktadır.

 

EL SANATLARI ve ATÖLYELER

Uzman Eğitmenler desteği ile farklı modüllerde açılan mesleki eğitim atölyeleri ve atölyelerde üretilen ürünlerin satışları kermesler düzenlenerek yapılmakta ve Engelli bireylerimiz toplum içinde üretken birer birey olma fırsatı yakalamaktadırlar.

 

BEDEN EĞİTİMİ ve SPOR KULÜBÜ

Spor aktivitesine katılmak kendini önemseme duygusunun yeniden kazanılmasına, pozitif mental davranışların ve sosyal hayata entegrasyonuna yardımcı olur. Basketbol, Atletizm, Futbol, Jimnastik, Yüzme, Bowling ve Masa Tenisi branşlarında spor çalışmaları ve yetiştirilen sporcuların resmi ve özel yarışmalara katılımı sağlanmaktadır.

 

MÜZİK - RİTİM TERAPİ ve DANS

Ritim Terapi son zamanlarda Avrupa’da ve de özellikle Amerika’da kullanılan en başarılı terapi şeklidir.

Ritim Eğitmeni eşliğinde Enstrüman çalabilme, şarkı söyleyebilme ve dans edebilme yetilerini geliştirerek görsel sunular ile özel günlerde yeteneklerini sergileyebilmelerine olanak sağlanarak,onlarında birey olduklarını toplum içinde fark ettirebilmek amaçlanmaktadır.

 

İSTİHDAM VE MESLEKİ EĞİTİM PROJELERİ

Projeler sonucunda; Kendi kendilerine yeterli hale gelmeleri, geleceklerine bir yön vermek,toplumda bağımsız yaşayabilmeleri amacı ile uygulanan mesleki eğitimler ile iş istihdamları sağlanmaktadır.

 

SOSYAL ve TOPLUMSAL UYUM FAALİYETLERİ

Kendilerine özgüvenlerini sağlayabilme ve Topluma uyumlarını sağlayabilmek amacı ile her ay düzenlenen; Kamp, Sinema, Gezi, Restoran, Tiyatro, Piknik, Konser ve Kermes faaliyetlerine katılım.

 

REHBERLİK ve AİLE EĞİTİMİ

Koruyucu, önleyici, eğitici, geliştirici, rehberlik ve rehabilite edici işlevler ile Aileyi ve Bireyi toplum içinde sağlıklı yaşam standartlarında kaliteli yaşama yollarını gösterebilmek.

Anne babaların çocukları üzerinden yaşadıkları problemleri birbirleriyle paylaşmak ve sorunlarına çözümler üretmek amacıyladüzenlenen Aile Eğitimleri, Seminerleri ve Engelli Bireyler için rehberlik çalışmaları yapılmaktadır.(alıntı)

 

 

·         

 

 

İLETİŞİM:

 

Web: http://www.zicev.org.tr/

Facebook:zicevantalya@groups.facebook.com

Email: Antalya.zicev@gmail.com

Tel/Fax:0242 322 16 56

Adres:Meydan Kavağı Mah. 1568 Sok. (Türbeli Mezarlık Karşısı) Muratpaşa / Antalya

 

 
Toplam blog
: 1731
: 4678
Kayıt tarihi
: 09.12.10
 
 

Turizmci; Genel müdür Yazar ; Romanlar, senaryolar müzikkaller... Sinema filmleri, TV filmleri.....