Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Mayıs '08

 
Kategori
Güncel
 

Güzel ve yalnız Türkiye

Güzel ve yalnız Türkiye
 

EN İÇTEN TEBRİKLERİMLE...


Dün gece bir türlü gözümü uyku tutmadı. Yatağımda bir o tarafa bir bu tarafa dönmekten sıkıldım, ayrıca eşimi rahatsız etmek istemedim. En son aldığım Ahmet Ümit imzalı KAVİM romanı ile birlikte salona indim, saat 01:30 gösteriyordu. Bu geç saatte kitabı okumak gelmedi içimden. Televizyonu açtım. Seyredebileceğim bir program aramaya başladım. ATV 'Beyin Fırtınası' , daha önce izlemediğim bir program, ilgimi çekti. Ülkemizin fikir hayatının önde gelen iki temsilcisi, gazeteci Fehmi Koru ile siyaset bilimci Hasan Bülent Kahraman, Türkiye’de gelişen olaylarını tartışıyorlardı.

Televizyonu açtığımda, konuşulan konu Cannes Film Festivali’nde En İyi Yönetmen ödülünü alan Nuri Bilge Ceylan idi. İlgiyle izledim. Nuri Bilge Ceylan’ın bu başarısından dolayı gururlandım. Şu Anadolu topraklarında ne başarılı insanlar doğuyor diye geçirdim içimden. Önemli bir film festivalinde böylesine büyük ödül, Nobel ödülüne eşdeğer olduğu, vurgulandı söz ettiğim programda.

Filmi izleyemediğim için kendimden utandım. Ödül törenini de…

Bilge Ceylan bildiğim kadarıyla, ülkemizde zor koşullarda, endüstriden bağımsız iş yapmaya çalışan bir sinemacı. Kendisini, aldığı ödülün yanında, yaptığı filme harcadığı emekten ötürü kutlamak istiyorum. En yakın zamanda mutlaka filmi izlemeye karar verdim..

'Beyin Fırtınası' programında öğrendim; Ceylan ödülünü yalnız ve güzel ülkesine ithaf ettiğini.

Bu blogu bu sebepten dolayı yazmak istedim. Nuri Bilge Ceylan ödülünü güzel ve yalnız olan ülkesine ithaf etmiş. Milyonların önünde, kendi yalnızlığından, asla ve asla söz etmemiştir. Bunu vurgulamaya çalışmış olan birisi olamaz Nuri Bilge Ceylan, en azından ben bunu kabul etmek istemiyorum. Film yapımı bir ekip işidir, bu sözleri bu manada söylemiş olsaydı en azından ekibine ve kendisine hayran kitlelere haksızlık etmiş olurdu.

Fransız gazeteleri tek kelime söz etmemişler bu ödül hakkında. Hasan Bülent Kahraman bundan söz ederken, yorum dahi yapmadan, yıllardır kültürel açıdan Dünyanın önde gelen bu ülkenin böylesine büyük bir haksızlık etmesini eleştirmeye bile tenezzül etmedi.

İşte yalnızlık bu… Güzel ve Yalnız bir ülke Türkiye…

O yüzden hep birlikte, tek yürek halinde ülkemize sahip çıkmalıyız.

 
Toplam blog
: 144
: 1854
Kayıt tarihi
: 13.03.08
 
 

Doğduğum ve büyüdüğüm şehir Kırcali, Bulgaristan. Yıl 1964. Makina Mühendisiyim. Evli ve iki çocu..