Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Ruşen Nur Arıkan Uzman Psikolog

http://blog.milliyet.com.tr/rusennurarikan

11 Mart '11

 
Kategori
İlişkiler
 

Güzellik, Aşk Ve Andy Warhol

Andy Warhol; kendisine sanatın "Pop Prensi" deniyor. Eserlerinde populer kültür imgelerini konu alır. Amerikan popüler kültürüne ve tüketimine karşı sanatını konuşturduğu söylenir ancak eleştiriler kendisinin de bunun bir parçası olduğu yolundadır. Onu Marilyn Monroe ve daha birçok sanatçının serigrafik resim çalışmalarından bilirsiniz.

Mezar taşına "figment" "hayal" kelimesini yazdırmıştır, her söylediği ve yaptığı olay olmuş birisidir.

"Andy Warhol Felsefesi" isimli bir kitap okuyorum, Warhol Çeşitli konulardaki düşüncelerini teybine kaydetmiş, kitabın içeriği bunlardan oluşuyor. İşte benim seçtiklerim;

GÜZELLİK;

"Güzel diyemeyeceğim kimseyle karşılaşmadım bugüne kadar."

"Herkes yaşamının bir döneminde güzel oluyor."

"Güzelleri o kadar umursamıyorum, gerçekten sevdiğim konuşanlar, bana göre iyi konuşanlar güzeldir."

"Birisine ilgi duyduğunuzda, o da size ilgi duyuyorsa bütün güzellik sorunlarınızı siz işaret edin. Diyelim ki bacaklarınız kısa dosdoğru söyleyin bunu. Birkez açıkca söylendi mi ilişki sırasında mesele edilmeyecektir, edilirse ben söylemiştim deme şansınız var."

"İnsanlar bana diyorlar ki bazı güzeller yatakta kendilerinden beklenen yatak oyunlarını yapmadığında o güzelliği kaybediyormuş. Ben öyle şeylere inanmam."

Güzelliğin seksle hiç ilgisi yok. Güzelliğin güzellikle ilgisi var, seksin de seksle ilgisi var."

"Temiz olmak çok önemli, bakımlı insanlar gerçek güzeller."

"Esaslı bir sade görünüş en sevdiğim görünüştür. Bu kadar "kötü" görünmek istemeseydim sade görünmek isterdim."

"İnsanları kendilerine ilişkin zihinsel imgelerine dayanarak kabul ederim. Kız kimbilir üç yüz kilodur, o aldırmıyorsa ben de aldırmam buna."

"Bazen bir şey, sırf etraftaki başka şeylerden bir açıdan farklı olduğu için güzel görünebilir. Penceredeki saksıda duran kırmızı petunya geri kalanların hepsi beyazsa çok güzel görünecektir."

AŞK;

"Birşeyi artık istemez olduğunuz anda onu elde ediyorsunuz.. Bunun kesinkes kendiliğinden böyle olduğunu keşfettim."

"Fantazi aşk, gerçek aşktan kat kat iyi. O işi hiç yapmamak çok heyecan verici. En heyecan verici çekimler, hiç birleşmeyen iki zıt kutup arasında."

"Güzel gülümseyen insanlar beni büyüler. Onları böylesine güzel gülümseten şeyin ne olduğunu merak edersiniz."

"Romantik aşk, fantazinizi o fantazinin bulunmadığı insanlarda bulmaktır. Bir arkadaşım hep şöyle der. "Kadınlar beni olduğumu sandıkları adam olduğum için severler."

"Kendilerine hükmedecek zayıf erkekler arayan güçlü kadınlarla karşılaşıyorum hep."

"Tanıdığım bazı kişiler yeni baştan çıkartma yolları icat etmeye uğraşarak çok zaman harcıyor. Aslında ofislerde çalışanların çoğu, yeni baştan çıkartma yollarının hayalini kurarak maaş alıyor."

"Bazen seks eskimez, birbirleri için yıllar içinde seksin eskimediği çiftler gördüm."

"Ben uzun nişanlılıklara inanırım, ne kadar uzun o kadar iyi."

"Aşk için ödediğiniz en büyük bedel, yanınızda yörenizde birinin olmasıdır. Tek başına kalamazsınız."

Evet, hayatı boyunca imaj pazarlamış, eserleri kült olmuş, bunları yaparken en çok da kendi reklamını yapmış bir şahsına münhasır kişi. Kitaptan anlaşılan sonuçda Warhol' un da insani kaygılar, korkular ve yalnızlıklardan müzdarip olduğu. Yukarıda bahsettiklerim ise kulağa hoş gelenlerden. 60' lı yıllardan bu yana pek birşey değişmemiş anlaşılan...


 
Toplam blog
: 169
: 2363
Kayıt tarihi
: 23.11.10
 
 

İlk, orta ve lise öğrenimini İstanbul' da tamamladı. Hacettepe Üniversitesi Psikoloji Bölümü' ünde..