Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Eylül '09

 
Kategori
Felsefe
 

Güzellikler Bile Hüzün Verir Oldu Gönlüme

Güzellikler Bile Hüzün Verir Oldu Gönlüme
 

... ahhh ne özledim bir bilsen...


Dereleri yağmalarlar, canlarını sele kaptırırlar
Yağanı bile, rahmet olmaktan çıkarırlar...

Krize teğet geçti derler
Garibanın ciğerini delerler...

Sorunları çözeceklerini söylerler
Milletin başına çorap örerler...

Demokrasiyi açma derdine düşerler
Kardeşi kardeşe düşman ederler.

Sıkıldım, daral geldi, bunalıyorum..
Selde değil, yaşattıklarında boğuluyorum…

Karıştırır oldum, insanlığın miyadı mı doldu
Yoksa iyilikler, güzellikler de mi sorgulanır oldu...

Aaaaa.. uyandırın beni ne olur, yoksa gördüklerim başıma dert olur...

Bir yaşlı karşıya geçiyor, bir delikanlı ona yardım ediyor…
Bir adam kediyi seviyor, bir kadın köpeğini gezdiriyor
Bir polis günaydın diyor, hakim git ulan böyle dava mı olur diyor..
Bir çocuk gülümsüyor, bir diğeri arkadaşıyla oynuyor…
Aman Allahım.... otobüste bir yaşlıya yer veriliyor...
Eyvah… gözlerim yine rüya görüyor.. ve olan yine bana oluyor…

Yabancılaştıkça insan, insanlığa,
Elbet özlemi de artar saygınlığa.
Elde değil duyguların pik yapmaması,
Tetiklenen gözlerin, sulusepken akmaması...

Olması gerekenler azalırsa böylesine,
Sarılırız elbet, her gördüğümüz güzelliğe
Az rastlanır olmasıdır, gönül telini titreten..
Ruhun susuzluğudur bu, güzelliği özleten…

Güzel söylenmiş bir çift söz,
Sorgulamayan bir soruş,
Gönülden gelen bir gülüş,
İçten söylenen bir deyiş
Sevgi veren bir bakış...

Bir elin şefkatle uzanması,
Bir çocuğun başının okşanması,
Bir çaresizin elinin tutulması,
Bir dal kırığının bağlanması
Bir kuş kanadının sarılması
Bir fakirin aşının karılması...

Doyurdukça doyulması,
İçirdikçe kanılması,
Sitemin hoş görülmesi,
Kırılan gönlün alınması…

Heyecan verir, bir çocuğun bayrak sallaması
Titretir ruhumu, gazinin dik durmaya çalışması…
Coşturur, onuncu yıl’ın coşkuyla söylenmesi…
Sevindirir, cumhuriyet için omuz omuza yürünmesi..

Kaptı kaçtı, yan geldi yattı, teğet geçti, açıldı saçıldı…
Konuştukça onlar, bunalır oldum ben söylediklerinde...
Öyle hasret kaldım ki güzelliğe…
Titretir oldu gönlümü, bir sitemin dahi güzel söylenmesi...

Demiştim ben size, uyandırın beni diye...
Gördünüz mü, güzellikler bile hüzün verir oldu gönlüme...

 
Toplam blog
: 193
: 1045
Kayıt tarihi
: 01.08.07
 
 

Bilecik doğumluyum. Emekli Eğitimciyim. Ankara'da ve yazları Kuşadası'nda yaşıyorum Günlük uğraşl..