Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Haziran '17

 
Kategori
Şiir
 

Güzelyurt Güzellemesi

Güzelyurt Güzellemesi
 

Hasan Dağı gün batımı


eti gelini, dünya cenneti, güzel yurdum
 
umudum, kara sevdam, yüz akım, alın teri
 
sana emanet çeyiz sandığı, güzelyurt – gelveri
 
güneşi ilk öpen bendim, tan çiçeği taç yaprağında
 
bayramlık ağzım açıldı, şiir evime gül saçıldı-baharlık
 
öptükçe ballanan-dokundukça allanan gül benizli perim
 
dumansız - şapkalı bacalar, akça gün sıcak - gece serin
 
ve lokum gibisin be gülüm, şiir evim, gönül kapım aralık
 
çile evinde otağ kurdum yandım-can evinde demlendim
 
bir tanemsin, nur tanemsin, nar tanemsin-yeşilim alım
 
ah! şakşuka lezzetinde, vıttırıvızık tadında, bayramlık
 
aşkla, çocuksu, delice, çılgın, sebil, hayret ve hoyrat
 
hayrat, o başak burcu hasan dağı'na, kar ile kor gelmiş
 
mübadele acısı, döngele sevda, eli öpülesi aksakal derviş
 
şıra alı sarhoş arılar-güzel atlar otağı kapadokya konağında
 
süslü gelin-misli kız, mor benekli kadife-fal tuttum çıktı akide
 
öptükçe ballandı-sevdikçe sallandı-dolunay zamanı gece
 
peri vadisinde, ak bir sarayda, ıhlamur kokar ıhlara
 
ya aksakal erenler, çat kapı soframıza gelenler
 
çiftlik'ten öte, melendiz'den beri ve selime feri
 
kilise camisinden yankılanır, ezan sesi-yoleri
 
bayram sabahı kınalı kuş şakır, inci beyaz diş
 
göç, savaş vurgunu, aç-açık çocuklara bahşiş
 
hasat anı, bereket alı, harman dalı, hop trinom
 
yıldızlar kayar, dans eder salı ertesi, şaman ayı
 
ıslak-oynak gece ala bürünür, türkünün şinanayı
 
akça dağlar çiçek açtı, yitik ece-kınalı ramazan alı
 
gün döndü-örtündü üryan gece-mor benekli sevi şalı.
 
dursun özden
 
www.dursunozden.com.tr
 
Toplam blog
: 157
: 363
Kayıt tarihi
: 29.03.11
 
 

ÖZDEN, Dursun; (d: 21.10.1950, Niğde, Türkiye). Gazeteci, Gezi Yazarı, Şair, Belgesel Dursun Özde..