Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Haziran '09

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Ha bu yalan dünyada, yanarım için için...

Ha bu yalan dünyada, yanarım için için...
 

Karadeniz manilerini çok severim...Eşim de bir Karadenizli ve ilk tanıştığımızdan beri zaman zaman ,keyfi yerinde oldu mu hemen uyduruverir. Aslında beni kandırmasındaki en önemli etkenlerden biridir. Evlenmeden önce bana özel maniler düzerdi :)
Her bölgenin manileri vardır mutlaka ama Karadeniz'in bir başkadır, hepsinde ince bir mizah olduğu gibi çok da realistdir. Aklından ne geçerse geçsin hiç saklamadan söyleyiverir.

Tarlalar biçiliyi

Mısırlar kucam kucam

E kız senda dermisun

Olsun benum da kocam



En tarlaya tarlaya

Bak bellere bellere

Ne durursun sevduğum

Verme beni ellere


Arpa ektum yetişmez

Bize sevda tetişmez

Hangi dala kondumsa

Orda yeşilluk bitmez



Dağun başına oturdum

Orda benum yatağum

Gelin kocani öldur

Ben kanina ortağum



Havalar güneş oldi

Gülgenun dibi serin

Gel gidelum sevduğum

Kalbumde vardur yerun


Ha buranun ekini

Ne yirudur danesi

Ancak beni doyurur

Memenun bi danesi

Bir tane de bana yazılanlardan örnek vereyim :)


Ha bu yalan dünyada
Yanarım için için
Dağları aştım geldim
Yüksel'im senin için

Kız Yüksel dedikleri
Oy sen midin sen midin
Allah çok yaşatsın seni
Bu kadar güzel midin

Elimdeki şemsiye
Hediyedir hediye
Aşık oldum kız sana
Çokda güzelsin diye

Evet, örneklemeler şimdilik bu kadar belki iler ki günlerde devam ederim...
Sevgiler





 
Toplam blog
: 351
: 3216
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

Emekli olmaya çalışan bir sanatçı,yazmaktan büyük keyif alıyorum. Kocaeli Gölcük' de oturuyorum e..