Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Temmuz '12

 
Kategori
Söyleşi
 

Haber24 çok iddialı…

Haber24 çok iddialı…
 

                                                                                                                                                     24/07/2012

'Bir insanın kat ettiği yol; geçmiş tecrübelerinden ne kadar ders aldığı ile ilgilidir' desek ve tecrübelerin öğrenme sürecindeki payını anlatsak, sanırım kimsenin buna itirazı olmaz.

Yaklaşık beş yıl önce posta kutuma bir mail geldi: Bizde yazar mısınız? Kabul ediyorum.

Bir sitede yazarken, dolayısıyla orada çalışan insanlarla, gazeteyle de bir bağ kuruyorsunuz. Sürekli takip ettiğiniz için geçmişten bu güne neler yaşadıklarını, hangi aşamalardan geçtiklerini de biliyorsunuz. Tabi bu da sizin ne kadar ilgili olduğunuza bağlı bir durum… Yazı yazdığım, fakat ofislerine bir türlü gitme fırsatı bulamadığım 24 İnternet Yayın Grubu'nun yer değişikliğini öğreniyorum. Yepyeni bir yüz, yeni bir kadroyla devam ettikleri yolu görme vaktinin geldiğini düşünüp, yola koyuluyorum.

 

O kadar gurur duyuyorum ki, beni karşılayan grubun bir üyesi, aileden bir ferdi olmak duygusunu uyandırıyor çalışma arkadaşlarım. 24 İnternet Yayın Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Halit Ziya Alptekin, yanında yönetim kurulu üyeleri olmak üzere koyu bir sohbete başlıyoruz.

 

Halit Bey, haber24’ün tarihçesine doğru gidelim, ilk kurma kararını nasıl aldınız?

 

Daha önce yerel basın; İhlas haber ajansı ve Star gazetelerinde muhabirlik, bölge müdürlüğü, bölge şeflikleri yaptım. Bundan dokuz yıl önce, 2003 yılında Haber24’ü kurdum. Kurulduğumuz yıllarda Türkiye'de ilk ve tek video haber portalı bizdik. İnsanlar videonun ne olduğunu bilmiyordu. Mesela, ABD’nin Irak işgalini canlı yayınladık. İnsanlar internetten canlı yayını ilk olarak bizimle tecrübe etti.

 

Bu yolda ilerlerken ne gibi zorluklarla karşılaştınız?

 

Yayınlarımızdan rahatsız olan PKK ve yandaşları, iki kere sitemizi çökertti. Bunun dışında, kendine hacker denen bazı gruplar, sırf çalışma mantığımızı kapmak için meraktan sitemizi çökerttiler. Bu nedenlerle ciddi ekonomik krizler yaşadık.

 

Artık yeter deyip pes ettiğiniz zamanlar oldu mu?

 

Bitti dediğim zamanlar oldu ama hiç pes etmedim. Bu sitenin başarısı iki kişinin; biri ben isem diğeri Bahar Demir… Tabii ki, sonuçta bu bir ekip işi, birlikten güç ve kuvvet doğuyor.

 

Site ile ilgili başınızdan geçen sizi etkileyen deneyimleriniz oldu mu?

 

Tabi olmaz mı; bir sürü deneyim, ilginç şeyler yaşadık. Bir tanesini sizinle paylaşmak isterim. Türkiye’nin en büyük şirketlerinden bir tanesi bizi aradı. "Biz mi şirketinize gelelim yoksa siz mi gelirsiniz?" diye. Ofisimiz yoktu, internet kafelerden haber geçiyorduk. Onların toplantısına gitmek için cep telefonumu sattım. Minibüsle toplantıya gittim, o şirkette aldığım teklif, "Haber24'ü 400 bin dolara satar mısınız?" şeklindeydi. Ekmeğe muhtaç olduğum bir dönemde bile 'satmadım/satamadım' ve yola devam etme kararı aldım. 


-Alptekin'in "bunu yapamadım" derken gözlerinin buğusunu görmemek mümkün değildi.-

 

24 haber grubunun yeni çalışma merkezi beni çok etkiledi doğrusu. Böylesine büyük bir yatırıma nasıl karar verdiniz?

 

Hani bir söz vardır; Boğulacaksan büyük denizde boğul, diye. Ben de bu mantıkla hareket ettim. Her zaman çıtayı yüksek tutarım. Benim rakiplerim, Hürriyet ve Milliyet'tir.

 

Yeni yerinizle ilgili biraz bilgi verir misiniz?

 

Türkiye internet televizyonculuğunun ne olduğunu, bizimle öğrenecek. İnsanlar, bir video player'da canlı yayın gördüklerinde, bunu, internet televizyonculuğu sanıyorlar. Televizyonda izleyemediğiniz programları, internet televizyonundan izleyeceksiniz. Kumanda da tek tuşa basıyorlar, burada haber24 yazmak için 7 tuşa basacaklar. Dolayısıyla farklı bir yayıncılık yapmanız lazım. Şu anda Türkiye’de;  Lig TV, Star TV, Show TV, atv gibi kanalların kullandıkları teknolojinin aynısını biz kullanıyoruz.  Bilindiği gibi HD yayıncılık, 5 defa daha kaliteli görüntü ve ses demek ve biz şu an onu kullanıyoruz.

Sizin de gördüğünüz gibi reji odası, stüdyo, dublaj-montaj... Yani bir televizyonda olması gereken her türlü donanım burada var.

 

Başka siteleriniz var mı?

Çatı şirketimizin ismi; 24 internet yayın grubu. Bunların amiral gemisi ise haber24.com. Bir de çok ilgi gören kadın ve moda sitemiz modaveyasam.com yayında.

 

Moda ve yaşam da neler var?

Kadına dair her şey var.

 

Bundan sonra yapacağınız çalışmalar hakkında kısaca bilgi verir misiniz?

 

Medya24 tamamıyla video yayını olacak. İçinde; 81 il, 2500 ilçe, binlerce belde, yüzlerce köy, bütün lise ve dengi okullar, dernekler, odalar ve bunların hepsinin özel sayfası olacak. Biz Türkiye’deki bütün köylere özel sayfa kuracağız. Köy muhtarları yaptıkları hizmetleri oraya girecekler. Bunun dışında illerdeki, ilçelerdeki nöbetçi eczaneler, düğünler, vefatlar yani her şey o sayfalarda yayınlanacak. Örnek veriyorum, Urfa Lisesi kendi okulundaki bütün etkinlikleri sayfasından duyurabilecek. Böylelikle herkesin sesine, ses olacak muhteşem bir portal olacak.

 

Sizi kutluyorum. Bu başarının sırrını neye borçlusunuz?

Tek kelimeyle inanç… Yakınlarıma, dostlarıma hep şunu derdim- “bak göreceksin.”

 

Gençlere, geleceğe dair önerileriniz var mı?

 

Kopyacı olmasınlar. Kendileri bir şeyler üretsinler. Türkiye’de insanların aklı gözlerinde. Hâlbuki biraz kafalarını çalıştırıp üretken olabilirler. Sayın Cumhurbaşkanımız silikon vadisini ziyaret etmişti. İsterim ki, Türkiye’de böyle bir projenin önderliğini yapsınlar.

 

Tek kişiyle başlayan bu meşakkatli yolda az çok yaşadıkları zorlukları bildiğim gazetemin yeni yeri, hedefleri, ekibi, stüdyoları beni adeta büyülüyor. Azmin zaferi diyorum içimden.

 

e-mail:belginturan@gmail.com

 
Toplam blog
: 439
: 512
Kayıt tarihi
: 04.02.09
 
 

Lisansını Anadolu Üniversitesi/ İşletme Bölümü ve Anadolu Üniversitesi/ Sosyoloji Bölümlerinde “O..