Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Mayıs '08

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

Haberde ve reklamda Türksat 3A

Haberde ve reklamda Türksat 3A
 

Haberlerde Türksat 3A uydusunun gönderilmesinin ertelendiğini öğrendik. Bugün televizyonda yayınlanan reklamda (CNNTürk’te gördüm, başka kanallarda da olmalı) ''Türksat Yörüngede'' diye duyunca hata yaptıklarını anladım. Haberi duymayanlar uydunun yörüngede olduğunu sanabilir.

Türksat yeni uydusu Türksat 3A’nın bir gün önce gönderilip yörüngeye gireceğini hesaplayarak, televizyona ertesi gün için reklam vermiş. Tanıtım planlaması açısından bakınca övgüye değer bir çalışma yapılmış. Ancak bu çalışmayı yapanları uyduların gönderilmesinde erteleme olmasının, uydunun gününde gönderilmesinden daha olağan olduğunun farkında değillermiş.

Reklamı hazırlatan Türksat şirketi, reklamı televizyona gönderen reklam şirketi reklamı gönderdikten sonra ilgilenmemiş. Uydunun gönderilmesi ertelenince reklam yayınını da erteletmemişler. Kendi paralarıyla kendileri hakkına yanlı bilgi içeren reklamı yayımlatmışlar.

Reklamı yayımlayan televizyon kanalı “ben paramı aldım” gerisi beni ilgilendirmez diye düşünmüş olabilir mi, acaba? Televizyon kanalları da böyle durumlarda duyarlı olmalıdırlar.

Televizyonlarda zaman zaman böyle reklamlarla karşılaşıyoruz. Konser bitmiş, konserle ilgili reklam yayımlanıyor, reklamın sonunda televizyon kanalı sponsor olduğu için adını görüyoruz. İyi bir iş yapıyorlar ama özensiz yapıyorlar.

Ankara, 31 Mayıs 2008

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..