Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Şubat '11

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Habip Aydoğdu İstanbul Almelek’te

Habip Aydoğdu İstanbul Almelek’te
 

Habip Aydoğdu'nun sergide yer alan Postmodern Taş Devri adlı esri


Habip Aydoğdu İstanbul Almelek’te

Almelek Sanat Galerisi, Normunk adlı sergisi ile Habip Aydoğdu’nun eserlerine ev sahipliği yapıyor. Sergi 19 şubat 19 mart 2011 tarihleri arasında görülebilir.

Gezilip görülmesi gereken bir sergi.

*Büyük kentin karmaşasından beyni yorulan varsa bu sergiyi görmeye gitsin
*Üşüyen varsa "Habip Kırmızısı" ile ısınmaya bu sergiye gitsin
* Sanattan nasiplenmek isteyen varsa bu sergiye gitsin.
*Sevgiye, ilgiye, içtenliğe ihtiyacı olan varsa bu sergiye gitsin

Teknik Karşık- Akrilik;

Amaca ulaşmak için araç gereç: Tual-Ahşap-Taş dahi olsa “KIRMIZI Habip’in vazgeçilmezi.

Doğa’nın on yıllarca sabır ve inatla yonttuğu taşlar “Dizonans” olmuş Habip Aydoğdu’nun resimlerinde kırmızıya bulanarak.

Adını NORGUNK koysa da sergisine Aydoğdu; kaygısı Norgunk kaygısı değil, “Estetik”.

Norgunk kuşkusu değil kuşkusu; “Tual’in, Ahşap’ın ve Taş’ın” uyumudur. Bir potada eritebilirliğidir.

Korkusu da Norgunk korkusu değil, Tual’ın, Ahşap’ın ve Taş’ın uyum sürecinde kalıcılığıdır Aydoğdu’nun.

İsyanı ya da başkaldırışı ise; içinde kopan fırtınaların dışavurumudur.

Tual resminin sınırlarını zorlayan değil aşan çalışmalarında kaygısı da, kuşkusu da, korkusu da yersiz Aydoğdu’nun. Dizonans olarak seçilen taşlar o kadar ustaca gediğine oturtulmuş ki! Vazgeçilmezi ya da olmazsa olmazı olan KIRMIZI’nın simgesel gücü ve sıcaklığı Tual’ın, Ahşap’ın ve taş’ın aynı potada erimesine yardımcı olduğu gerçeği ile; Postmodern Taş Devri, İlk Uçuş ve Masumiyet’iyle, Yatay Hız’la düşen Göktaşı- Gözyaşı dökerek; Vadi’den Taşra’ya Sabır Taşı’yla Dirili(ş)p ; Kurtuluş’a ermesiyle resim sanatının tarihçesini sunuyor sanki izleyiciye Almelek’te Aydoğdu.

Her çalışmasına verdiği adla oluşturulabilecek zincir halkaları böyle bir öyküyü çağrıştırıyor izleyiciye.

Günümüzde sanat tarihinin en kıymetli sanat eserleri olarak bilinen Mağara Resmi’nin doğal taş dokusundan ne farkı var ki “Postmodern Taş Devri” adlı eserin.

Habip Aydoğdu

1952 yılında Konya'nın Aydoğmuş Köyü'nde doğdu.

İlköğreniminin ardından girdiği sınav sonucunda altı yıllık Konya İvriz İlköğretmen Okulu'nda yatılı okumaya hak kazandı.

Öğretmen okullarının güzel uygulamalarından biri olan yeteneğe yönlendirme uygulamasından yararlanarak öğretmen okulunun üçüncü sınıfından dördüncü sınıfa geçerken; ders notlarının aritmetik ortalamasının yüksek oluşuna paralel resim yeteneğinin öğretmenleri tarafından keşfi ile 1967 yılında yetenek sınavıyla İstanbul Ortaköy İlköğretmen Okulu resim seminerine girdi. Sanat eğitimcileri Selahattin Hüsnü Taran ve Hamdi Dicle'nin öğrencisi oldu.

1970 yılında öğretmen olarak bu okuldan mezun olan Aydoğdu, öğretmenlik yapmayarak aynı yıl şimdiki adıyla Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi olan dönemin İstanbul Devlet Tatbiki Güzel Sanatlar Yüksek Okulu Dekoratif Resim Bölümü'nün yetenek sınavını kazanarak dört yıl boyunca resim eğitimi gördü.

Yedek subay olarak askerlik görevini Mardin'in Nusaybin ilçesinde tamamladıktan sonra, 1987 yılına kadar TRT'de grafikerlik görevinde bulunan Aydoğdu, halen Ankara Batıkent'teki atölyesinde resim çalışmalarına devam etmektedir.

http://www.mehmetkapcak.com/news.php

 
Toplam blog
: 78
: 1725
Kayıt tarihi
: 07.05.07
 
 

1947 yılında Mazıdağı'nda doğdu. İstanbul İlköğretmen Okulu'ndan mezun olduktan sonra; İstanbul A..