Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Nisan '11

 
Kategori
Güncel
 

Hadım Yasası

Hadım Yasası
 

Cinsel suçları önlemeye yönelik düzenlemeyi "HADIM YASASI" diye nitelemek doğru mu?

Suçların sadece ceza yöntemi ile önlenemeyeceğini dile getirenlere haksızlık edildiğine inanıyorum. Önerilen önlemlerin abartıldığını biraz da sulandırıldığını görüyoruz. Yapılmak istenen, suçlunun hayatını karatmak değil, onu toplumun zararsız bireyi haline getirmek girişimidir. Daha açık bir ifede ile, normalin üstünde seyreden cinsellik hormonlarını dengede tutabilmek. Bu uygulamanın hastaya zarar vermeyeceği açıklandı.

Durum böyle iken, konuyu harem ağalarının ilkel bir şekilde hadım edilmesi olaylarına benzetmek doğru mu? Bu önemli konu gündeme geldiğinde yapıcı olup en iyisini aramak varken olayı magazinleştirmenin ne anlamı var? Hem fena mı olur? Dengesiz vücut salgılarının kişiyi saldırgan hale getirdiği, cinayetlere neden olduğu bir ortamda daha duyarlı olamaz mıyız?

Bir süredir uygulanan koruyucu hekimlik yöntemi cinsel içerikli eğilimler için de düşünülemez mi? Hep olay gerçekleştikten sonra mı uyanacağız? İnsanlarımız bir sağlık taramasından geçirilirken bu tür eğilimleri olanlar da belirlenip tedaviye alınabilirler. Yıllarca "AYIP" sözcüğü ile örttüğümüz bu " acayip" sorun gündeme gelmişken titiz davranıp sulandırmadan gereği yapılırsa geleceğe daha güvenle bakabileceğiz.


Eğitici programlarla toplum aydınlatılmalı, kişiler kendilerinde cinsel içerikli sorunlar hissedince doktora(kendiliğinden) gidebilecek hale getirilmelidirler.

Suç işledikleri vakit dışladığımız bu kişilerin de duyguları vardır. Bir vicdan muhasebesi yapabildikleri anlar da vardır. Onlar da yaptıklarının doğru olmadığını "bazen " bilirler. Amacımız onların düzenli yaşama ulaşmalarına katkı sağlamak olmalıdır.

Cinsel içerikli sorunların çok azı gündeme gelebilmektedir. Şu anda nice insanlarımız acıdan nefrete kadar dağlarca manevi yükün altınde ezilmektedirler. Ve her biri içleri kan ağlasa da çoğunlukla insan içine girdiklerinde bir şey belli etmeden yaşamaya çalışırlar. Zor, çok zor değil mi? 

 

 
Toplam blog
: 163
: 1230
Kayıt tarihi
: 15.01.07
 
 

1941 yılında Trabzon'da doğdum. 1961 Erzurum Yavuz Selim İlköğretmen Okulunu bitirdim. 1965 A..