Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Mayıs '09

 
Kategori
Müzik
 

Hadise “Düm tek tek” dedi ve Eurovision’da finalist oldu

Hadise “Düm tek tek” dedi ve Eurovision’da finalist oldu
 

Hadise “Düm tek tek” dedi ve Eurovision’da finalist oldu

Hadise “Düm tek tek” dedi ve Eurovision yarı finalinden finale yükselen 10 ülkeden biri biz olduk.

Yarı finallerin oylamasının güzel bir özelliği var ve buna göre şarkıların aldıkları puanlar ve finale yükselenlerin hangi sırada finale geldiği açıklanmıyor. Kazanan ülkeler bir sıralama olmadan açıklanıyor. Böylece final gecesi oylamalarında bir önyargı olmasının önüne geçiliyor. İki yarı finalde şarkıların her ülkeden aldığı puanlar belli olsa final sonucu da aşağı yukarı tahmin edilir ve yarışmanın bir tadı kalmazdı.

Günlerdir önce Hadise’nin rahatsızlığı sonra da giysileri konuşuldu.

Akşam henüz yarışma başlamadan Hadise’nin finale yükseleceğine inandığımı paylaşmak istedim ve “Hadise, bu akşam Eurovision finaline yükselir” demiştim. Yükselemese sürpriz olurdu. Şarkılar söylenmeye başladı. Sırayla Karadağ, Çek Cumhuriyeti, Belçika, Belarus, İsveç, Ermenistan, Andora, İsviçre şarkılarını söylediler ve sıra Türkiye’ye geldi. Sıra bize gelene kadar çok farklı veya çok iyi diyebileceğim bir şarkı çıkmadı.

Hadise en iyileriydi. Yalnızca güzel söylemedi, kendi de güzeldi, giysileri de güzeldi, sık sık çok uzaktan gösterseler de dansı da güzeldi.

Türkiye’den sonra da İsrail, Bulgaristan, İzlanda, Makedonya Cumhuriyeti, Romanya, Finlandiya, Portekiz, Malta, Bosna-Hersek çıktılar ve şarkılarını söylediler.

Tüm şarkıları dinledikten sonra tek oy kullandım ve oyumu 12. sıradaki İzlanda’ya verdim.

Oylama için ayrılan süre geçtikten sonra Türkiye’nin adı ne zaman söylenecek diye beklemeye başladım ve hemen söylendi:

1- Türkiye
2- İsveç
3- İsrail
4- Portekiz
5- Malta
6- Finlandiya
7- Bosna-Hersek
8- Romanya
9- Ermenistan
10- İzlanda

Son ülke benim oy verdiğim ülke, İzlanda oldu.

Hadise’yi kutluyorum ve finalde de başarılar diliyorum.

(1) Hadise, bu akşam Eurovision finaline yükselir (12-5-2009): http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=179613

Ankara, 12 Mayıs 2009

Bu blog Milliyet.com.tr sitesinden 2027 kez görüntülenmiştir

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..