Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Mayıs '09

 
Kategori
Müzik
 

Hadise, Düm Tek Tek(lemez) inşallah

Hadise, Düm Tek Tek(lemez) inşallah
 

Dün gece Rusya’da gerçekleştirilen Eurovision şarkı yarışması yarı finalini baştan sona takip ettim. Tüm performansları eksiksiz izledim. Dün gece final gecesi olsaydı kazananı bence, kesinlikle temsilcimiz Hadise olamayacaktı. Neden mi?

Bir kere Hadise, profesyonelliğine ve tecrübesine yakışmayacak derecede heyecanlı ve gergindi. Ben evimdeki koltuğumda, ekranımın başında dahi bu durumu fark ettim ve hissettim.

İkincisi, canlı performans müzikalite açısından da beni şok etti. Vokalistler başka seslere bastılar, Hadise başka seslere. Müzikal altyapı çok yetersiz ve ruhsuzdu. O hep dinlediğimiz ve bildiğimiz gümbür gümbür “Düm Tek Tek”i, maalesef dün gece dinleyemedik.

Sahne kostümleri konusuna gelince, tabi ki renklerin ve zevklerin sınırı yok ama ben beğenmedim. Yılbaşı gecesi, TRT ekranlarında yayınlanan sahne şovunda giyilen basit jeanler ve atletler giyilseydi dahi bence çok daha şık duracaktı. Arap kültürü kokan, sözümona modernize edilmiş çöl çadırlarının dansöz kıyafetleri, hiç ama hiç, yüzünü batıya dönmüş bir ülkeye ve Belçika’lı Hadise’ye yakışmadı.

Final gecesi için başta Hadise ve tüm ekip çok ciddi önlemler almalılar diye düşünüyorum. Şarkı bence güzel. Hadise de çok parlak ışığı ve elektriği olan bir şarkıcı. Güzel ve avantajlı bir ortam da yaratıldı sürecin başından beri. Yani nihai başarının gelmemesi işten bile değil. Ama bu basit hataların yapılmaması kaydıyla tabi.

Gelelim benim dün geceki ilk üç sıralamama. Bence dün gecenin galibi İzlanda idi. Muhteşem bir şarkı ve muhteşem bir yorum dinledik İzlandalı bayan vokalden. İkincilik koltuğuna ise İsveçli mezzosopranoyu oturttum. Uzun zamandır bu kadar harikulade bir ses dinlememiştim. Ve üçüncüm de Karadağ temsilcisi oldu. Bunlardan sadece Karadağ finale kalamadı. Diğer ikisi beni yanıltmadı ve finale adlarını yazdırdılar.

Dördüncülük sıralamasına koyduğum Romanya ekibi de “Balkan Kızları” adlı nefis şarkılarıyla final gecesinde yarışmaya hak kazandı. Beklediğim sonuçtu.

Diğer yarı finalistleri ve doğrudan finalde yarışacak ekipleri dinlemedik daha tabi. Ama ben final gecesi İzlanda, İsveç ve Romanya'yı özellikle takip edeceğim. Ve şimdilik birincilik adayım ise kesinlikle İzlanda. Tabi burada, Eurovision şarkı yarışmalarındaki ülke oylamalarının sadece müzikal ve görsel parametrelerle değil siyasi unsurlar da hesaba katılarak yapıldığı notunu önemle düşmeliyim.

Gönlümden geçen birinci ise tabi ki Hadise ve Türkiye. Umarım o ilk tanıdığımız ve yüzlerce defa dinlediğimiz “Düm Tek Tek”i, her zamanki “Hadise” yorumu ve şovuyla bizlere gösterebilirler. O “post-modern Arabic" kostümünden de vazgeçerek tabi.


@ "Seksi Çerkes Kızı Hadise": http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=154345

@ "Hadise ve Seksi 'Düm Tek Tek' Klibi": http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=169659

@ "Disko Disko Partizani, Düm Tek Düm Tek Hadise Hani?": http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=160579

 
Toplam blog
: 898
: 3759
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

İzmir'de yaşıyorum.    Çok uzun yıllar öncesinden başlayıp, hiç ara vermeden bugünlere kada..