Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Ocak '09

 
Kategori
Güncel
 

Hadise, hadise yaratacak mı?

Hadise, hadise yaratacak mı?
 

Eurovision şarkı yarışması, tek kanalın hüküm sürdüğü yıllarda ki kadar olmasa da yine de toplum olarak sabırsızlıkla beklediğimiz sanat etkinliklerinden biri. Ben biraz da Erovision' un bizim gibi geçmişde son sıralarda yer alan ve "Zero puan" çekmiş olan ülkelerin geçmişe nisbet yaparcasına ilk sıralara yükselip geçmişin ekran karşısına bin umutlarla oturup süklüm büklüm kalkmanın hesaplaşması durumuna dönüştüğünü düşünüyorum. "Sen miydin bana zero puan veren, şimdi birinci olayım da gör" gibi bir onur mücadelesine dönüştürmüş haldeyiz bu yarışmayı.

Sertap Erener' in birinci olarak Türkiye' ye yaşattığı çoşkunun benzerini ülke olarak bu yılda yaşamak adına TRT bana göre Sertap Erener' in birinciliğinde olduğu gibi bazı doğru şeyler yaptı. Parçanın ingilizce olması, folklorik ögeler içermesi ve herşeyden önce böyle bir parçanın gerek fiziği, gerekse muazzam bir ses tınısına sahip olan Hadise tarafından seslendiliyor olması yine önemli avantajlar oluşturacak unsurlar.

Fakat şarkıyı ilk dinlediğimde sanki bir an 2005 yılına geri gittim ve "My Number One" adlı şarkısıyla Yunanistan' a birincilik kazandıran Elena Paparizou dinliyormuşum gibi geldi bana. Daha doğrusu iki şarkının genel havası birbirine oldukça benziyor gibi. Bunun dışında bütün emareler Hadise' nin Erovision' a ve Dünya müzik piayasasına adını kalın harflerle yazdıracağı yönünde. Umarım Sertap Erener ile yaşadığımız sevinci yine yaşarız. Saygılarımla...

Diğer Blog yazılarım için

 
Toplam blog
: 251
: 916
Kayıt tarihi
: 06.10.06
 
 

İ.Ü Edebiyat Fak. Coğrafya bölümü mezunuyum. Lise, üniversite ve  öğretmenliğim boyunca yaşamı şi..