Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

E. Kurmay Yarbay Mustafa Kemal Öztürk

http://blog.milliyet.com.tr/emeklibirsubay

07 Ekim '06

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Hadiye Hanım...

Hadiye Hanım...
 

Hadiye Hanim'la tanistigimizda ben yirmi üç, o yetmişe yakındı. Mavi ile yeşil arası gözleri artık sarılaşmaya baslamıştı. Hadiye Hanım öksüz, yetim büyümüş... Ana ve Babası çocukken ölmüşler. Yunanlılar öldürdüler, derdi. Evleri Selanik'te, Ali Rıza Beylere komşuymuş... Birileri küçük Hadiyeyi tutup Istanbul'a getirmişler. Üvey Ablası Hadiye'yi buyutmus. Genc kizliginda, aslinda genc kiz da degil cocuk, Balkanlardan gelen YAKUB'a vermisler. Hadiye Hanim'i Yakub'a istemeye geldiklerinde, Hadiye sokakta seksek oynuyormus!...

Hadiye Hanim'in kocasi Yakup, epeyce yillar once, sizlere omur. Huysuz adammis ama, cocuklarini severmis. Evine iyi bakarmis...

Ben Hadiye Hanim'i tanidigimda, Hadiye Hanim Vatan Caddesine bakan, Lunapark'in karsisinda bir apartmanda oturuyordu. Kiraciydi. Oglu Mehmet Almanya'daydi. Her ay Hadiye Hanim'a yuz mark havale gonderiyordu. Hadiye Hanim postadan gelen posta havale kagidini aliyor, esarbini takiyor, dizlerinden asagiya kadar uzanan pardosusunu sirtina geciriyor, Fatih Postahanesi'ne yollaniyordu. Duz ayakkabilarinin ustunde yururken, bir saga, bir sola yatiyordu. Hafifce. Hani o muzik derslerinde tempo tuttugumuz bir sarkac var ya, onun gibi. Gorenlere;

"Merhaba, Almanyadan havalem gelmis, postahaneye gidiyorum..." diyordu.

Hadiye Hanim'in kizinin Fatih de bos bir evi vardi. Hadiye Hanim arada bir kizinin evine goz kulak olmaya giderdi. Komser Oglu Bedri de arada sirada ugrardi.

-Nasilsin Anne?
Segirtirdi.
-Iyiyim oglum. Hosgeldin. Kahve yapayim mi?
Bedir sorardi;
-Kiz nerede? Bedus nerde?
Hadiye Hanim Bedir'den korkardi.
-Simdi gelir, arkadaslarina gitti, bir iki dakikaligina...

Kucuk Oglu Bahir'e kendilerinden bir gelin bulmustu. Buyuk oglandan cok cektiginden, ayrani ufluyerek iciyordu. Buyuk Oglu Mehmet, genc yasta asik olmus, illa demis, illa evlenecegim. Mehmet 18, sevdigi kiz da bilemedin 16 yasinda. Istemisler. Mehmet Turkan'la evlenmis. Iki cocuklari olmus. Bir kiz, bir oglan. Olmus olmasina ama, kavga, dogus. Ana, kaynana... Ayrilmislar. Kizi Mehmet almis. Oglani Turkan. Kizi Hadiye Hanim buyutmus, oglani Turkan'in anasi.

Mehmet, Sivas'li biriyle tanismis. Derler ki, evliyken tanismis. Bu hanimla evlenecegim, demis. Babasi Yakup, olmaz diye diretmis. Evlatliktan red ederim seni... Dinlememis Mehmet, Yakup Babayi. Evlenmis. Almis karisini, gitmis Almanya'ya. Almanya'dan Hadiye Hanim'a her ay yuz mark gondermis. Kiziyla birlikte yesinler, icsinler, otursunlar, diye?..

Ben, Hadiye Hanim'la 1976 yilinin sonlarinda tanistim. Bana pek kani isinmadi.

1979 yili gibi, yeni tasindigi kizinin Fatih'de ki evinde banyo yapiyordum. Cok temiz, cok titiz bir kadin. Beni kendi yuz havlusuyla kurulanirken gordu!...

Kosmus torununa:
"Bedia, Bedia!..."
Kizgin.
"Benim gozlerim niye akiyor simdi anladim!... Senin kocan, benim yuz havlularimla orasini burasini kuruluyor!..."
Bizim hanim;
"Ben konusurum onunla babaanne... Merak etme. Ben konusurum..."

 
Toplam blog
: 798
: 2506
Kayıt tarihi
: 25.07.06
 
 

Harp Okulu 1974 mezunuyum. 1983'de Kurmay Subay olarak mezun oldum. 1987 yılında Silahlı Kuvv..