Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Efsane FB 1907 Baterist Metin

http://blog.milliyet.com.tr/efsanefb1907

12 Kasım '18

 
Kategori
Beslenme / Diyet
Okunma Sayısı
2699
 

Hafif Kolesterol Yüksekliği Olanlar İçin "Kolesterol Diyeti"

Hafif Kolesterol Yüksekliği Olanlar İçin "Kolesterol Diyeti"
 

Kalp-damar hastalığı teşhisi almamış, hafif kolesterol yüksekliği olan hastalara, uzmanlar (*) tarafından tavsiye edilen kolesterol diyeti:

* Et ürünleri: Haftada 3 öğün balık, 2 öğün kırmızı et, 1 öğün tavuk eti yiyebilirsiniz.

* Şarküteri ürünleri: Yağlı olanlar yasak, yağsız olanları tercih ediniz. Yumurta serbest.

* Yağ: Tereyağı ve tüm katı yağlar ile margarinleri çok az tüketin; daha ziyade zeytinyağını ve mısır özü yağını tercih edin.

* Tuz: Günlük toplam tuz alımınız 1.5 çay kaşığını geçmemeli.

* Şeker: Her türlü beyaz şeker ve şekerli ürünlere dikkat ediniz. Çaya ve kahveye şeker koymayınız. Haftada bir tatlı yenilebilir.

* Hububat: Rafine ürünlerden uzak durmaya çalışın; kepekli ve kabuklu olanları tercih edin. Rafine edilmiş buğday, kabuğu alınmış pirinç haftada bir öğünden fazla yenmeyecek. Çavdar ezmesi, yulaf ezmesi, tam tahıl buğday, bulgur, kabuklu pirinçten yapılmış pilavlar kilo almamak kaydıyla bolca yenilebilir.

* Sebzeler: Yağda kızartmamak koşuluyla her türlü sebze yenilebilir. Patates, yer elması, lahana, brokoli, ıspanak, fasulye, marul, mısır ve aklınıza gelen her türlü sebzeyi tüketebilirsiniz.

* Meyveler: Her çeşit meyve serbest. Günlük meyve alımınızı tek seferde değil, üçe bölerek yemeye dikkat ediniz.

* Baklagiller: Fasulye, nohut, mercimek, bezelye, barbunya ve tüm baklagiller serbest.

* Pekmez: 2 tatlı kaşığı yenilebilir.

* İçecekler: Su, tansiyon hastası değilseniz madensuyu, meyve suyu (1 bardağı geçmeden), çay ve kahve serbest. Alkol, aşırıya kaçılmadığı müddetce serbest.

* Meyve suyu: Meyvenin kendisini yemeyi tercih edin. Suyunu günde 1 bardaktan fazla içmeyin. O da mutlaka taze sıkılmış olsun.

* Tatlı ve bal: Günde 1 tatlı kaşığını aşmamak kaydıyla serbest. Bal, irmik, pekmez tatlıları haftada 2 günü aşmamak şartıyla yenilebilir.

* Salata sosları: Yağ ve kreması az olanları tercih ediniz. Az miktarda zeytinyağı, sirke, elma sirkesi, balsamik sirke, nar ekşisi, limon, karabiber ve kırmızıbiber, hardal, yağsız soslar, örneğin soya sütü.

* Kuruyemiş: Fındık, ceviz, Antep fıstığı, yer fıstığı, badem, sarı leblebi, beyaz leblebi, tuzsuz ve yağsız patlamış mısır, kestane, kuru kayısı, kuru üzüm, kuru incir aşırıya kaçmamak ve kilo almamak şartıyla serbest.


(*) Dr. Murat Kınıkoğlu/Kalbinize Sahip Çıkın/Doğan Kitap

ETEM SEVİK bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 1907
Toplam yorum
: 4304
Toplam mesaj
: 437
Ort. okunma sayısı
: 2996
Kayıt tarihi
: 28.07.07
 
 

03 Şubat 1967 İstanbul doğumlu, romantik bir müzisyenim işte... Müzik, bateri, spor, Fenerbahçe, ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster